• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

sätter en liten kladd här, för att kunna följa vad ni skriver... :)

• tiiitti

hur vet man hur mkt mejeriprodukter man kan äta under en dag. Hur mycket äter du på en dag?

• tiiitti

Ok tack linda, får testa mig fram då. Man är rädd de ska bli för mkt.
    Jag har provat äta lite efter GI innan . vad är skillnaden mellan gi och lchf egenligen? tycker de verkar va ungefär samma.

• tiiitti

Finns de någon bra bok som ni rekomenderar som första bok, när man är nybörjare?

Jag undrar hur mycket ni tränar som går på LCHF?

Jag har "bara" 8 kilo jag ska gå ner. Är de vanligt att man går upp i början på lchf då? Är detta mer en diet för dom med mycket övervikt?

Ja ni märker nog att jag är väldigt grön inom detta område.

• tiiitti

Var får man tag i pofiber? funkar de med något annat?

Jag är dålig på att skriva, men läser här hela tiden. så ibland slänger jag bara in en dum fråga mitt i era disk. hoppas de är ok.
    Ni skriver så mycket bra i denna tråden. och den är så aktiv, så på några timmars frånvaro har man flera sidor att läsa igen sen. :) :)

• tiiitti

Måste säga att som nybörjar tycker jag de är rätt dyrt med LCHF. väldigt mycket nytt som ska inhandlas.
    Idag har jag iaf köpt pofiber och fuberhusk. så ikväll ska här bakas pones. spännande!!

• tiiitti

Nej kött, sallad, smör å grädde är ju inte så dyrt..
    menar mer de här andra som man köper hem nu i början (sen vara de ju klart länge) pofiber, fiberhusk, sukrin, vaniljpulver osv. men sen är de ju upp till en själv hur mkt man vill há klart...

• tiiitti
    Äter du ordentligt så kommer du förmodligen inte att behöva mellanmål. Man ska äta när man är hungrig, så innan du äter mellanmål, känn efter om du är hungrig, eller om du äter för att andra äter, eller för att det råkar va fikarast på jobbet...  Men mellanmål om du är hungrig kan vara:

Ska man inte va tredje-fjärde timme?? Eller de har jag kanske fått från gi, gäller de inte lchf?
    jag är inte hungrig så ofta, men jag trodde man aldrig skulle låta de gå mer än tre,fyra timmar imellan.
    så har försökt få in mellanmål, men tycker de är svåra.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**