Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fia: SKönt ändå att ingen blev värre skadad fysiskt, det psykiska kommer nog att darra länge...

Jag kommer nog vara mer frånvarande än vanligt i helgen, maken är borta (IGEN!) och lillkillen har gnällt hela dagen (IGEN!!) och jag är helt slut efter 3 nätter utan vidare sömn... det är ok att låsa in sina barn i bilen över natten så jag får en natts sömn iaf? eller?
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    The Kittycats skrev 2011-05-20 19:47:25 följande:
    Själv funderar jag på att sova med hörselkåpor...
    Jobbigt att din man är borta, är det jobbet?

Är också helt slut. I måndags var det bottenrekord, och då superdålig sömn har varat så länge så började lägenheten gunga på morgonen, jag mådde illa och kallsvettades....Rynkar på näsan
    Tack och lov har jag en underbart snäll syster som också är föräldraledig, och hon kom och tog hand om både min dotter och sin egen så att jag fick sova några timmar på dagen.
    Vänta nu, öronproppar? Kan funka

Så där mådde jag igår när jag vaknade, bara efter 2 nätter med astaskig sömn... men ikväll tog jag det säkra före det osäkra och gav honom en dos panodil nu när han somnade, kanske har han ont i halsen (förkylningen) eller tänder på gång? eller så var det i vanlig ordning fulmånen i onsdags...
    Jag har 2 ungar som reagerar på fullmånen (varulvar?) och har nätter de inte sover runt där...
  • Teskedsmamman
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-20 19:45:46 följande:
    Alvesta sockerfria chokladglass = mums! ^^
    Ska nog försöka luska ut var det där är och om de har fabriksförsäljning, svärmor bor i Alvesta...
  • Teskedsmamman

Idag var jag nere på 69.9 kg när jag vägde in!!! Jag var tvungen att väga mig flera gånger

Men nu har jag käkat "godis" ikväll så jag hoppas inte kroppen tar upp för mycket, 23 kh på hela dagen är väl inte hela världen kanske.... Jag hade nötmix från hemköp (10 kh/100gr) som jag tog 50 gram av, 20 gr 86% choklad, 25 gr kokosfett och så smälte jag chokladen och fettet och hällde över nötterna... just nu mår jag som jag brukar må efter ett halvkilo godis

Om jag håller mig kvar på 69 imorgon så har jag mindre än 5 kg kvar till målet!! Behöver jag tillägga att jag är skitpeppad

• Teskedsmamman
    Fiaz skrev 2011-05-22 14:57:50 följande:
    Har ni några tips på hur man får köttfärsbiffarna att hålla ihop på grillen eftersom ströbröd inte är ett alternativ? Räcker det med ägg tro?
    Testat pofiber eller husk?
  • Teskedsmamman

Jag trodde jag skulle få bakslag på alla kolhydraterna igår kvöll... men inte, 69.8 idag *lycklig så jag spricker*

Det har ju tagit lång tid att ta mig under 70, men det är iaf 6.6 kg som har försvunnit från start till 70 kg....

• Teskedsmamman
    Sippan 81 skrev 2011-05-22 16:46:49 följande:
    Glömde en fråga...
    Hur är det med laktosen (en del recept har ju mjölk i sig) och liknande. Vilka "sockerarter" är okey?
    Laktos behöver du inte bry dig om vilket fall som helst, kroppen bryter ändå ner det till andra sockerarter i kroppen i vilket fall som helst, även om du kanske väljer laktosfritt istället.... Det de har gjort med laktosen där är att bryta ner den, precis som kroppen gör...
  • Teskedsmamman
    jeng skrev 2011-05-22 16:40:53 följande:
    Grattis vad skönt!!
    Extra speciellt är det ju när man byter startsiffra sådär

Jag käkade ju bröd igår, men det syntes inte heller på vågen! Däremot lär dagens 6 timmar i solen göra det imorgon :-P 
    Började fundera på hur 6 timmar i solen kunde synas på vågen, tills jag kom på att du menade färgen Om jag skulle vara i solen i 6 timmar så skulle jag vara helt förkolnad, jag bränner mig på en halvtimme om jag har otur, 1 timma med solskydd...
  • Teskedsmamman
    jeng skrev 2011-05-22 17:06:32 följande:
    Näää jag menade faktiskt vågen
    Jag svullnar upp som en ballong av solen och har inte varit och kissat en enda gång idag trots att jag druckit... Så det lär sitta fast imorrn utgår jag från! 

Och jag är också känslig mot solen. Och inte speciellt smart!  
    *asg*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**