• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-08-01 16:33:41 följande:
    Annette 799: fast vaddå ska inte hålla kol på kcal? Även om du äter "bara" 20 gr KH/dygn, så kan du överäta protein och fett vilket resulterar i inte så mycket viktminskning. Man kan ju inte kränga 2500 kcal/dag och tro att man kommer gå ner i vikt, bara för att man inte ätit mer än 20 gr KH/dag...
    Haha, jo, jag kan! Förlåt, jag tycker det är jättekonstigt själv, men när jag började på LCHF satte jag i mig över 2000 kalorier per dag och gick ändå ner i vikt. Nu ligger jag väl iofs runt 1500 men jag har aldrig behövt räkna.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

Och LCHF är väl verkligen ingen extremdiet? De tror verkligen att vi bara äter massa rött kött och häller i oss grädde...

• Ellaria

Har gått ner 26 kg sen Jul/Nyår. Vill ner minst 8 kg till.

• Ellaria
    hoppitossan skrev 2012-08-04 09:02:02 följande:
    Härligt! Men en sak bekymrar mig, jag har blivit så hård i magen ( ursäkta detaljerna) hoppas att det är övergående besvär. Som det är nu börjar jag dagen med lactulos :(
    Det är övergående!
  • Ellaria
    Martina 76 skrev 2012-08-05 21:15:19 följande:
    Ni som inte tål ägg - detta kanske inte alls är applicerbart på er men det är ju värt ett försök; Jag har en kollega vars son fick konstaterad ägg- och fiskallergi. Då testade de ekologiska ägg och det funkade fint. Det visade sig att många höns blir matade med fisk i fodret, vilket gör att många fiskallergiker inte kan äta äggen.

Lite snubbigt tycker jag, detta att vi ger våra djur foder de inte är designade att äta och att det slår igenom på det sättet. 
    Jag kan äta ägg "bakat", typ i LCHF-pasta och efterrätter om de varit i ugnen. Kan inte äta kokt ägg, skramlat ägg, omelett eller efterrätter med råa ägg typ chokladmousse. Det suger.

Fisk äter jag bara lax men jag har testat med ekologiska ägg och det är samma sak :( Fruktansvärt magont och en tripp till akuten.
  • Ellaria
    Postis skrev 2012-08-06 20:27:52 följande:
    Vad är skramlat ägg?
    Haha, äggröra heter det visst på svenska... :P
  • Ellaria
    Glass skrev 2012-08-10 22:59:33 följande:
    Jag måste bara dela med mig av ett tips. 
    Sedan jag började med att äta ca en handfull blandade nötter och fröer, varje dag, så behöver jag inte äta magnesium längre, jag är inte sugen på något på kvällen (då äter jag oftast blandningen) och jag rasar i vikt! Okej, det sista var en grym överdrift, men jag har iallfall gått ner typ 1.5 kilo på två veckor, vilket är mycket för att vara mig.

Det känns som att jag får i mig det mesta som jag behöver på den där blandningen! 

Det som jag äter är, valnöt, paranöt... och där försvann min nötkunskap, men det är två sorter till... och solrosfrön, sesamfrön, pumpafrön och så kanske något mer som jag glömt. 

Jag saltar lite på dem med mineralsalt, för jag är lite dålig på att få i mig salt annars. 
    Har faktiskt märkt samma sak med nötter, äter en näve cashewnötter dagligen och har gått ner i vikt snabbare än vanligt. (Det trots att jag dessutom äter knäckebröd varje dag.)
  • Ellaria
    LokesMammi skrev 2012-08-12 21:07:04 följande:
    Vad var det för vitaminbrist man kunde ha?
    Jag känner av mitt låga blodtryck mer o mer nu. Sitter o äter massa lakrits nu. Kom o tänka på att ni nämnt det tidigare. Funderar på om jag har vitaminbrist.
    Undrar också. Har alltid haft halvkasst blodtryck men upplevde att det blev bättre med LCHF i början. De senaste två veckorna kan jag knappt resa mig utan att det svartnar för ögonen och jag måste ta tag i nått för att inte ramla.
  • Ellaria
    ajnas skrev 2012-08-13 15:59:40 följande:
    Hörrni, vad kan man använda cocosfett till? Jag dricker inte te eller kaffe, vilket jag förstått är ett sätt annars.
    Jag har i det i smoothies och steker i det :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**