• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zafir, man kan få omställningsproblem i början - det är kroppen som undrar var du gjort av alla kh som den är van vid, o så bränner den slut på det sista du har. När den förstått att det numer är fett den ska bränna försvinner all huvudvärk o dylikt o du mår toppen istället ;) håll ut!

• stjierna

Zafir: mer protein, mindre mejeri!

Typ:
    Frukost: ägg (kokt, stekt, pocherade, omelett o dyl) med typ mayo eller lite smaksatt färskost, korv/räkor/kyckling/bacon (ca 70 gr!)

Lunch: protein (fisk, fågel, kött el dyl) med lite grönsaker (svamp, purjolök, rucola, isbergssallad) och nån sås (gräddsås på skyn, kall CFsås, bea eller tzatziki)

Mellanmål: lite ost, ost- och skinkrullar, ölkorv, matmuffins, huskplättar, kopp kaffe m grädde (eller kokosfett)

Kvällsmat: samma som lunch, men åt du fisk vid lunch kan du äta kött nu.

En måltid ska vara ungefär lika stor som en handflata med fingrar, tänk på att många produkter redan innehåller fett ich att det inte enbart är mejeriårodukter som ger kroppen fett!
    Googla bloggar o läs recept :)

• stjierna

Idag börjar jag min första fakirvecka o jag tänker äta fakir tills jag gått ner 6,6 kg - då är jag nere på 85 kg :)

• stjierna
    Hon den där skrev 2012-04-23 09:37:58 följande:
    aha oj. Hur äter man då? Kan du skriva ner vad du tänkt äta under en dag då?
    Kolla min blogg så får du se alla måltider jag kommer äta denna veckan ;)
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    Hon den där skrev 2012-04-23 09:36:58 följande:
    Jag har Agave sirap hemma som jag har hört ska vara bra att baka med om man ska äta enligt LCHF. Men det innehåller ju 76g kohydrater på 100g! Är jag helt ute och cyklar om jag använder det? Det ska ju vara nåt naturligt socker och inte sötningsmedel...Jag kan inget om detta med sötningsmedle :-P

Kan ni komma med tips om bra sötningsmedel som kan användas om man ska baka nåt nånggång och som jag kan ha i kaffet  
    Jag tycker att ICA Stevia strö är bra. Och det har ingen bismak heller. Gott att baka med och min mamma som är sveriges mest sockerberoende (i kaffet!!) människa, tycker att det inte smakar mycket skillnad från vanligt socker :)
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**