• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

För övrigt är det ju absolut bäst om man inte behöver söta alls, då alla sötningsmedel KAN påverkar och ge ett insulinpåslag om man är känslig. Men det är ju upp till var och en hur "mycket" man tål innan ens kropp tror att det är riktigt socker..

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    Hon den där skrev 2012-04-25 10:33:05 följande:
    Hur vet man om ens kropp blir påverkad?
    Man får testa sig fram! Jag är jättekänslig (har med min bakgrund och förhållande till mat att göra) och kan inte äta LCHF-bakverk och okej sötade saker speciellt ofta. Jag stannar av i vikt och går även ibland upp i vikt av det!

Man märker det också på om man efter att man ätit något sött efter en stund "vill ha något annat" - då har du insulinpåslag! 
  • stjierna
    Hon den där skrev 2012-04-25 10:41:47 följande:
    Aha bra att veta

Idag är 3e dagen jag kör lchf och jag känner inte samma sug längre, så hoppas att det bara blir lättare och lättare nu!   
    Så var det för mig igår också! Igår var tredje dagen jag var strikt och inte "unnade" mig något. Andra dagen var absolut värst - då ville jag äta allt jag kom över, gärna MASSOR kolhydrater! Men igår var det inte alls så farligt, och idag känner jag inget sug alls! :)
  • stjierna
    sininen skrev 2012-04-25 12:28:46 följande:
    Nu är jag på banan igen och håller mig ifrån allt onödigt. Förutom sötningsmedel. Att ha den nya Fun Light Green hemma gör livet lättare kan jag lova. Så att min knarkarhjärna får lite sött fast utan socker då...

Men jag har omställningsbesvär. Jag är så vansinnigt trött! Har ni tips på vad som kan få upp energin. Jag kan liksom inte sitta och somna på jobbet. :-S 
    Mitt bästa tips är att strypa ALLT intag av söta saker - det dra ut på omställningen (iaf för mig ;)).
  • stjierna

Sininen: de första tre dagarna är värst (andra dagen absolut värst) men dag fyra mår man SÅ bra!

• stjierna

Ninisen: jag har nog slänkt den. Har för mig att det var typ icas ekologiska på tub.. Inte kryddad alls, utan bara naturell!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**