• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mamma Tes skrev 2011-08-21 10:01:37 följande:
    Dottern har precis börjat dagis och jag är så himmla upprörd över att småttingarna serveras lättmjölk och typ lätta. Dom kan väl inte neka oss om vi säger att hon inte får äta sånt och köper dit en standardmjölk och ett paket bregott eller smör och ber dom ge henne av det istället?!
    Många dagis tillåter inte egen mat, och för specialmat behövs läkarintyg! Jag tycker det är helt sjukt hur dagismaten ser ut, och då har vi ändå ett eget kök som inte har massa helfabrikat och ditten och datten! 

Tage har svår mage, jättejättelös. Dom gnällde på oss över det, att han kan inte vara på dagis om det är så osv. Vi sa att han behöver skonkost /han har min mage så han tål tex inte fullkorn osv) och då totalvägrade dom att hjälpa till. Så himla baklänges... Det är DOM som sabbar hans mage, och sen klagar de på att den inte funkar! 
  • jeng

Vad kul med fler i Linköpingsområdet. Jag bor själv åt andra hållet, ett par mil utanför!
    Vi har pratat om att eventuellt dra igång nån form av "studiecirkel" eller nåt skoj. Träffas en gång i veckan eller varannan vecka kanske, diskutera ett visst ämne och sen laga mat ihop. Vore jättekul om det fanns fler i närheten som tycker det vore kul, så att man blir några stycken!  

• jeng
    wamba skrev 2011-08-22 19:57:35 följande:
    Jag träffas gärna om jag får ihop det med bebis och så. Pappa finns ju men mamma har ju all mat och jag tycker det skulle vara skönt att göra något utan henne ibland också, även om hon är min älsklingsplutt. 

Ja, jag kollade in din presentation Jucea och såg att du bor i Älvan. Vi bjöd på hus där för några år sedan men fick det tyvärr inte. Fint område i alla fall :) 
    Åhh, vilket hus?
  • jeng
    wamba skrev 2011-08-22 20:34:42 följande:
    Ett ganska litet ljusblått (tror jag eller var det grönt?) trähus med två våningar. Det fanns grannar på båda sidorna i alla fall. På ena sidan var det ett rött ungefär lika stort hus. Det var en barnfamilj som sålde och skulle flytta till ett annat större tegelhus(som vi också tittade på men inte bjöd på) i samma område.
    Jahaaa Med en fin stenuteplats?? Det är isåfall våra närmsta grannars gamla hus.
  • jeng

Verkar som att det är många som kämpar med vikten just nu. Alltså att det går trögt!

Jag har själv haft en svacka. Inbillade mig i helgen att det var en bra idé att smaka mormors underbart goda bröd när vi var på släktkalas, och kroppen tålde det bra men vågen for upp 2 kg på direkten! Först idag, 3 dygn senare, är det borta igen!  

• jeng
    Faile skrev 2011-08-23 08:42:57 följande:
    Jag har stått stilla nu i tre veckor, trots att jag nära på fakirat nästan hela den tiden
    Har du mätt?
  • jeng

för er som var med i bikiniutmaningen så har jag idag lagt upp min omgång nr 2 på familjeliv i mitt starka bilder-album. fotade dom i helgen. om 2 månader är det dags för nästa omgång!

• jeng
    Duntoffla skrev 2011-08-25 09:55:48 följande:
    God morgon.

Vet någon vad ketos-stickorna heter och vad de kostar på Apoteket?
    ketostix. en del apotek vet inte vad det är närman frågar, de brukar få beställa.
    jag har köpt på nätet. 
  • jeng
    Faile skrev 2011-08-25 14:32:17 följande:
    Kan tillägga att även jag tyckte det var kul. Hittade inte skatterna så nu har dessvärre tävlingsinstinkten satt in så det blir en ny runda på söndag. Nu bara måste jag hitta skatten
    Ja det är kul! Jag har suttit hemma och listat ut ett par, men aldrig åkt och letat efter nån!
    Det är ett intresse som jag och maken har sagt att vi ska ta upp på riktigt! 
  • jeng
    Duntoffla skrev 2011-08-25 13:51:35 följande:
    Jucea- beställer du från Apotekets nätsida eller ngn annanstans ?
    nails & beauty eller nåt tror jag det hette där jag beställde ifrån. det är ett tag sen sist!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**