**Den stora feta LCHF-tråden**
Äter också lchf nu och jag ÄLSKAR keso.. Äter ni det också eller är det inge bra??

Menar förstås mald vanilj men det finns ju extrakt också.
Jag har fått för mig att fakir är endast fett och protein men jag kanske har fattat fel. Jag tänkter ändå inte fakira för det låter inte det minsta kul.
Kollade upp fakir och hittade följande info från kolhydrater i fokus sidan:
Vad innebär Sten Sture Skaldemans "fakir"?
Uteslut mejeriprodukter, grönsaker och allt annat som innehåller någon form av kolhydrater. Ät enbart kött, fisk, ägg, smör, kokosfett och vad du nu kan komma på som enbart består av fett och protein.
Det brukar han ge som tips till såna som inte går ner i vikt, trots att de följer en strikt lågkolhydratkost. De brukar då kunna gå ner i vikt. Vanligast är dock att överviktiga går ner i vikt på en "normal" LCHF-kost där mejeriprodukter och grönsaker ingår.
Namnet fakir kommer från betydelsen fattig, eller snarare askes -- du ger upp mycket av vad som finns att äta och lever tämligen spartanskt. Det kan för vissa vara ett bra sätt att upptäcka vad de kan äta och sedan gradvis lägga till mer.
Skaldeman rekomenderar Makrill-fakir = 1 burk makrill i tomatsås och två ägg (skrapa bort såsen), 3-4 ggr / dag .
Alltså, jag gillar makrill.....men 3 gg / dag i låt oss säga 3 veckor.....njaaa.
Jävligt enkelt att fixa till sin mat iofs!
Jag har hamnat på en jäkligt seg platå, och behöver nåt som får vågen att gå neråt igen. Jag har en mkt destruktiv vana att bli mer och mer slarvig med vad jag stoppar i mig om jag inte kan hålla motivationen uppe i form av lägre siffror på vågen. Saken blir inte bättre av att maken minsann går ner kilo efter kilo.
Det är därför jag börjat tänka i fakir-banor.
Om man nu äter fakir i en vecka och sedan börjar äta kolhydrater igen, är inte risken stor att man hamnar på den där platån igen då eller blir kroppen mer benägen att öka förbränningen för att man fakirat?
Jag har själv aldrig testat fakir och hoppas att jag slipper för jag tycker att det låter rätt jobbigt men jag blir nyfiken på hur det fungerat för er som testat ett tag.
Jag ser fram emot sommaren och grillsäsongen som en tok. Gu vad mkt god mat! Främst då grillat med olika röror osv. Vi grillar mkt i vår familj så sommarmaten är ju årets höjdåpunkt!