**Den stora feta LCHF-tråden**
kl 14.00 1kopp te med grädde= inga kolhydrater.
kl 18.00 renskavsallad
sen kl 21.00 blir det oopsie med ost och gurka och te med grädde.
Jag gör inte pannkakor av den enkla anledningen att jag nog aldrig lyckats vända en enda utan att ha sönder den! Plättar är mer min stil, de är ju så små och fina rackare att man knappt kan ha sönder dem. Jag gör plättar med keso och har testat mig fram med mängd för att det ska passa mig och min familj i mängd och så här gör jag: stickig.blogspot.com/2011/02/kesoplattar.html
Tänkte testa att göra fläsk/ugnspannkaka med samma recept framöver.
Ikväll till middagen gjorde jag coleslae endligt Linda1976:s beskrivning tidigare. Jösses så gott! Både jag maken och tonårsdottern gillade den skarpt. Sån ska vi definitivt göra igen.
Mina pones var för övrigt fina i konsistensen idag med, förvarade i en påse i brödhyllan här hemma. Jag gjorde efter det recept som Linda1976 lade in och jag tycker de blev kanon. Jag gjorde iofs 10 små istället för 6 större och så plattade jag till dem så de blev små tekakor. Fast jag hade dem nog inte i ugnen lika länge som receptet sa då jag inte har någon äggklocka så brukar jag kolla ofta och när de var lite gyllene tog jag ut dem.
En sak att ta med i beräkningen är ju att alla ugnar beter sig lite personligt, man får ibland testa sig fram innan man hittar den tid som är lagom i just den egna ugnen. Jag känner min ganska bra numer men då vi bytte spis för något år sedan tog det ett tag innan vi var helt överrens när det kom till gräddningen. *s*
Min tonårsdotter smakade en pones igår och hon tyckte de var jättegoda. Hon är fö väldigt nyfiken på det här sättet att äta då hon har lite problem med blodsockerfall och precis som jag även är lite av en sockergris. Hon har dock inga som helst viktproblem. Hon tyckte förresten att ponesen påminde om raggmunk i smaken.
Det här blev min och mannens frukost/lunch
Pones
Hemmagjord hamburgare (blandfärs, lök, baconstrimlor, grädde + 1 ägg)
Broccolimos (smör och broccoli)
Majonäs
Tomat
Lök
Fetaost
Det var gott men det var annorlunda att äta "bröd". Jag har inte ätit en macka på ca 5 veckor nu...