**Den stora feta LCHF-tråden**
Kul att se "du är vad du äter" idag. Roligt att få ut till fler att lchf är nyttigt!
Kul att se "du är vad du äter" idag. Roligt att få ut till fler att lchf är nyttigt!
Snowsee; försök äta något lätt! Ibland så står fettet mig upp i halsen och då känner jag ingen matlust. Brukar äta lite makrill utan tomatsås med ett löskokt ägg eller ruccola med lite grillad kyckling utan sås. Eller bara något litet men fettrikt, kanske en skiva chèvre eller brieost inlindad i salami. Eller kanske en ölkorv?
Uuuh vad segt det går ibland. Vill så gärna ha en viktnedgång som syns och känns ordentligt. Det är så dumt när man vet att det inte är en mirakelkur men man önskar så gärna att det ska gå fortare än det gör! Största fördelen än så länge är ändå att mitt godissug är så gott som borta och att jag äter sån mat jag gillar utan att i alla fall gå upp i vikt :)
Isterband är helt galet gott, oavsett mängd kolhydrater.. Mums!
Jag har lagt om mitt LCHF'ande lite och äter lite vad jag vill, ett tag valde jag bort alla grönsaker och åt bara kött, fisk, smör, ägg och såser. Nu tycker jag att det känns som om att det funkar bättre, inte för att det har varit någon dramatisk viktnedgång men småsaker som att nyckelbenen syns mer och fläbbet inte är lika överhängande märks mer. Jag äter mer och mer grönsaker och det känns nyttigare på något sätt.. nya favoriten är broccolimos med grädde och chevré.. MUMS!
Hjälp! Jag kan inte sluta synda.. Även om det är LCHF-vänliga saker så blir det på tok för mycket mörk choklad, grädde och hallon - FY på mig. Hur tar man sig ur det här?
Känner mig superpeppad, trots ett evigt fuskande sista veckan (veckorna..) så tänkte jag ändå testa lite kläder jag beställde för ett tag sen, då när jag fick dom så fick jag inte igen dragkedjan på kjolen och fick lov att dra den över huvudet för att ens få på mig den och sen korva ner den över röven - idag gick den på åt rätt håll, dragkedjan trilskade inte och den satt helt okej! Whoop whoop! Känns skitbra att jag går ner även fast det kanske inte är någon jätteskillnad på vikten, sakta men säkert så hägrar målet av snygga jeansshorts och små toppar!