FasterK skrev 2011-09-29 21:30:37 följande:
Snart 10 veckor avklarade med LCHF. Det går långsamt, men jag tror att ca 0,5 kilo i veckan är en bra takt på viktnedgången. Jag fick inget "ras" (konstaterade jag en smula avundsjukt

) i början, utan det har varit det där halvkilot ca i veckan. Har bestämt att ge det 8 månader för att sedan utvärdera om jag ska fortsätta den lite striktare linjen eller föra in lite mer kolhydrater och träna mera.
Är ca 4,5 kg lättare. Byst -3,5, midja - 4, stuss -4, lår -4,5, vad -1,5, överarm -1. Det har alltså hänt en del när jag mäter. Det känns runt magen som om jag gått ner mer faktiskt. Tycker jag märker av den där "omformande" effekten en del pratar om.
Jag ligger i kalorier på ca 1400-1500 om dagen. Får inte i mig mer mat och undrar ibland om jag äter för lite. Ligger nu på ca 4,58% (17,25) kolhydrater per dag.
Hur går det för er andra?

Grattis till de minskade kilona!

Det där med att inte KUNNA äta mer 1500 kalorier förstår jag inte alls.

Jag kan lätt ta tre skivor ost med smör på och VIPS har jag 200 kalorier extra, typ. Nämen ungefär så, det går ju att få i sig mycket kalorier med få medel med denna livsstil. Dock tycker jag 1500-2000 kalorier om dagen är helt okej, det är där jag själv vill och brukar ligga. Den sista veckan har jag ätit runt 3 % kolhydrater, brukar vara ca 10 gram. Men 20 gram är min övre gräns, och dit åker ju kolhydraterna iväg vissa dagar med.
Jag har alltid varit som du är; då jag gick ner nästan 30 kg med Vv var det i snitt 0.3 kg i veckan, och det tog ju ca två år att nå målvikten då. Ska bli intressant att se om det håller samma låååångsamma tempo med LCHF. Jag har ätit så tre veckor så det är för tidigt att utvärdera. Jag fick den där kickstarten som du saknade, med 2 kg första veckan, sedan ca ett halvt och nu 3 hg, då. Dock har jag inte 30 kg att gå ner nu, för 20 har jag fixat det sista året på en kaloribegränsad diet. Men 10 till hade suttit fint!