• Husali

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det här illamåendet på kvällarna... Vart tusan kommer det ifrån? Vanligt? Tips på vad jag kan göra för att få bort det?

* Saga 05.06.04 * * Linus 07.02.27 * * Hugo 11.07.14 * *
  • Husali

Jag känner mig egentligen aldrig hungrig... Borde jag bli orolig över den känslan?

Började 19/9. Har gått superlätt hela tiden, inte minsta problem eller besvär. Allt fungerar toppen. Magen, sömnen. Rubbet. Har gått ner 5,3 kg(har stooor övervikt) och mår alldeles fantastiskt.

Men jag är aldrig hungrig. Mår lite lätt illa, emellanåt, när jag tänker på mat. Är det nåt jag borde äta, som jag inte äter? Eller vad beror det på?

• Husali

Såklart är det svårt. Tänkte mer om det kanske var "vanligt" att må lite illa, och fanns något tips på vad man kan äta för att motverka det!

Igår såg min dag ut såhär:

2 Msk Turkyoghurt utblandat med 2 msk vispad grädde. Hallon, solrosfrön och linfrön. 2 ägg. Kaffe med Grädde.

Svampomelett, grönsallad och lite creme fraiche.

Korv & Blomkålsmos.

Inga konstigheter, tycker jag... Eller?

• Husali

Även om det är mycket kolisar, så går jag ner i vikt. Och så länge jag gör det, så tänker jag inte ändra något. Trivs med det jag äter just nu. Skulle viktnedgången stanna, så stramar jag åt "kolisbudgeten".

• Husali

Har också kört i snart tre veckor, och idag har det vart en plåga.

Kolhydraterna har skrikit på mig. Ät mig.

Jag dör. Skulle vara rysligt trevlig med massa cocacola, chips och choklad. Ger inte efter för suget, men jobbigt är det.

• Husali

Hur kan det vara skillnad i kolhydrater beroende på vilket märke nötterna kommer ifrån?

Kollade macadamianötter i lösvikt: 12 g kolhydrater. Hittade sen en påse, med 2,5 g kolhydrater. Förklara?

• Husali

Men hur ska man kunna lita på en innehållsförteckning över huvudtaget i såna fall? Hur vet man vem som har rätt, liksom?

• Husali

Jag har googlat. Massor. Och det verkar råda väldigt skiljda meningar om kolhydratinnehållet... Märkligt.

• Husali

Anansi: Word!

Så jäkla skönt inlägg. Precis sådär tänker jag med. Så länge det liksom... funkar, och flyter på, så är det väl på nåt sätt rätt.

Jag räknar ingenting. Varken mäter, väger eller skriver matdagbok.

Jag äter det jag vet är ok att äta, i den mängd jag känner att min kropp behöver och vill ha. Sen slutar jag när jag är mätt.

Tror precis som du att man får fundera om man står still i vikt en längre period. Men jag håller till 110% med dig om att man absolut inte ska ge sig på att bli "knäpp". Go with the flow, liksom.

Ska på Måndag utvärdera min "testmånad". Vet att jag kommer fortsätta. Men på Måndag ska jag väga och mäta mig ordentligt. Vet redan att jag tappat 7,5 kg på dom här veckorna. Så självklart kommer jag fortsätta.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**