**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag menade inte heller något "elakt" mot dig, LinaSofi! Absolut inte. Ber om ursäkt om du tog åt dig på så sätt.
Har också stor övervikt. Rent krasst skulle jag behöva gå ner 50 kg. För att enligt BMI vara normalviktig. Så jag vet hur otroligt tungt det är, och vilken lång väg det är att gå.
Är också matmissbrukare, och sockerberoende. Är gammal viktklubbare, som konstant vägde och räknade. Konstant hungrig, och en ständig väntan på att få äta nästa gång. Därför lockades jag sååå av LCHF. Ett avslappnat sätt till mat, jag får äta tills jag blir mätt.
Därför blev jag otroligt nervös och stressad när jag började läsa på internet och såg hur många som ändå räknade och vägde.
Jag vet att det är svårt. Och står man still i vikt länge så måste man såklart undersöka vad man kan ändra. Men det absolut skönaste vore ju om man bara kunde äta och njuta, tills man blev mätt.
Men jag vet, så enkelt är det inte. Kämpa på. Och fortsätt fråga hur mycket du vill om vägningar, procent, proteiner och hela karusellen!