AgnesGN skrev 2011-10-16 19:20:43 följande:
Oj, jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Jag gjorde gravtest idag och det visade sig att jag var gravid. Jag har fåt veta att jag har PCO och kan ha svårare att bli gravid och enligt gyn hade jag ingen ÄL när jag var där den 15 september... Men shit... ett plus på stickan bekräftade dock... =)
Nu till funderingarna- visst var d:t flera här som var gravida och åt LCHF? Jag känner just nu att kosten funkar asbra för mig och jag är inte sugen att tänka för annorlunda. MEN jag antar att det kanske inte är jättebra att köra stenhårt... Borde kanske unna mig frukt? Det har jag inte gjort sen jag började... Några andra tips och tankar hur jag ska leva som LCHF:are och gravid? =)
Hejsan och jättegrattis... Jag är gravid och har ätit LCHF hela tiden, jag är dock inte jättesrikt.
Jag äter till frukost exempelvis Filmjök med lite grädde i och hemgjord musli.
Nu när jag kommit längre i graviditeten så kan jag äta stekt mat igen på morgonen men i början var jag inte sugen.
Äter även lchf bröd och frökex ibland med det är inte så ofta. vi äter mycket pålägg utan bröd och massor med ost,
Sen äter jag tex varmrökt lax, makrill i tomatsås och ägg till lunch, ibland bara skinka och korv etc,, jag unnar mig lite rödbetsallad för det är jag extra sugen på nu.. kollar inehållet för kolhydraterna varierar väldigt mellan sorterna..
Till middag äter vi kött fisk eller fågel, med stekta grönaker, gratänger blomkålmos etc .. vi snålar inte på grönsakerna.. goda såser med grädde eller creme fr etc.
På helgen äter vi ibland lchf chokladmousse eller något liknande och till mellanmål om man är hungrig blir det typ ölkorv eller ägg.
Jag började i mars, har gått ner 19 kg. blev gravid i maj.
jag mår fantastiskt bra och har inte mått illa en enda minut av denna graviditet.. springer inte och kissar, har inte ont någonstans,, inte torra slemhinnor, inget blödande tandkött inte carpaltunnelsyndrom.. allt detta är saker som jag upplevt under mina andra graviditeter och då har jag endå haft väldigt enkla graviditeter..
Ang frukt så äter jag banan ibland i filen för det är den enda frukten som inte triggar mitt sötsug men ärligt talat så mår jag så himla bra av den här livstilen så jag misstänker att varken jag eller bebis behöver frukt... enligt RUL så växer bebisen precis som den ska Nu är jag i vecka 22 och har stannat viktmässigt och förväntar mig att inte gå upp allt för mycket nu undre resten av tiden.. lycka till och hör av dig om du undrar något..