standby skrev 2012-01-30 08:30:22 följande:
Kan någon eller några vänliga personer ge mig feedback på detta skulle jag bli jätteglad.
Har nu kört i 4 veckor, har gått ner strax över 4 kg men den största delen de typ 3 första dagarna = vätska. Sen går det supertrögt. Känns som om "alla" andra går ner i jämn takt, åtminstode 0,5 kg/vecka.
Jag har inte gjort några avsteg, det jag har ätit är riktigt mörk choklad ibland, inte några stora mängder då en chokladkaka på 100 g har räckt i 4 veckor.
Har precis börjat träna men går alltid promenad varje dag.
En matdag för mig kan se ut så här:
Te med kokosfett
Frukost:
Te samt fröknäcke med Bregott och ost alt micro-bröd med Bregott och ost. Ibland omelett.
Lunch:
Ofta sallad med vinägrett, lite keso och bacon alt lufttorkad skinka, ev avocado. Te
Mellanmål:
Ost typ Brie, eller Babybel, eller några mandlar. Te
Middag:
Kokt broccoli eller blomkålsmos alt sallad. Det övriga familjen äter tex fisk i ugn med cf och majonäs på, kött, köttfärsbiff, tacogratäng eller dyl. Samt sås av något slag. Te
Kvällssnack:
Inte alltid men ibland, Babybel, annan dessertost eller mandlar.
Som ni ser dricker jag rätt mycket te. OCH jag har mjölk i te. Dock har jag dragit ner jättemkt på mängden mjölk i varje kopp. Totalt uppskattar jag att mitt mjölkintag inte överstiger 1,5 dl per dag.
Någon som direkt ser något fel eller något jag bör ändra?
Jag trivs jättebra med att äta LCHF och har inte alls svårt att låta bli avsteg men jag behöver verkligen gå ner i vikt också... När jag testar med stickor så har jag ketoner men inte högsta utslaget, utan ligger typ i mitten på skalan.
Jag tycker egenligen att det låter ganska bra, en normal lchf dag typ,, men om du inte går ner på det så kanske du ska försöka byta ut frukostarna mot ägg, majo, bacon etc istället för ersättning för bröd.. det har jag märkt med mig själv att jag går ner mer på.. och då håller jag mig mätt längre åxå och äter inte mellanmål.. jag har åxå lite mjölk i kaffe men i te tycker jag att det är gott med grädde. försök att tänka lite mer strikt.. kött fett ägg makrill i tomatsås typ ett par dagar och se om det händer något på vågen.. behöver inte vara så extremt bara strama till det lite,, det märks snabbt resultat upp och ner på den här kosten. lycka till