Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-03 12:51:28 följande:
    Det där brödet är INTE lchf-vänligt! Det ser du på innehållsförteckningen; vetemjöl, vetegluten, vegetabilisk olja!
    vad är det för fel på vegetabilisk olja?
  • Hon den där
    Ninis skrev 2012-04-03 12:53:38 följande:

Baka Pones! Det äter jag varje helg, men inte på vardagarna.

vad är det? Har du recept?
  • Hon den där

Jag tänkte höra vad ni tycker om det här :

Frulle: 2 skivor av mitt lowcarb bröd som jag skrivit om tidigare i tråden. 2 kokta ägg i skivor på brödet tillsammans med majonäs. 1 kopp kaffe med grädde. 1 stort glas vatten

Lunch: 2 stekta ägg med några skivor bacon. en stekt tomat. 1 glas lättmjölk.

Middag: 1 stekt kycklingfilé, blandsallad med nån god dressing och ev Fetaosttärningar. 1 stort glas citronvatten.

Kvällsmat: 1 kokt ägg med majonäs och 1 dl räkor. 1 stort glas vatten.

Är det ok att äta under en dag? Det är ganska mycket mat för att vara mig. Inte van att äta så många mål.               

• Hon den där
    Faile skrev 2012-04-03 14:27:29 följande:

Det är helt ok tycker jag.
    Jag hade dock bytt ut kolhydraterna i mjölken till mer grönsaker istället, men det är ju valfritt
    Hur många kolhytrater kommer jag upp i ungefär med den matsedel jag skrev, vet du det?
  • Hon den där
    Maruid skrev 2012-04-03 14:31:14 följande:
    Bröden hade jag bytt mot lchf bröd, själv äter jag fröknäcke.

Lättmjölk dricker ingen lchfare. Dricker man mjölk alls så är den fullfet. Och bara ett glas (2 dl) är typ 10 kolhyderater. Med dem där brödskivorna är du uppe i mer än 15. Plus resten du tänkt att äta så är du nog uppe i minst 30 kolhyderater.

Annars kan det väl vara en bra start men det är mycket protein för en dag. Du äter fem ägg, en kycklingfilé, bacon och räkor. För mycket protein kan avstanna viktnedgången. Men om du är i början av lchf så låt det vara så ett tag och justera efter hand som du vänjer dig.

Tack för hjälpen. Tyvärr tycker jag att fullfet mjölk och mellanmjölk är super äckligt. Dricker bara minimjölk och lättmjölk. Men jag kan byta ut mjölken mot vatten .

Jag trodde det var bra med mycket protein, det är ju en av delarna som håller en mätt och gör att man inte byter ner muskler.  
  • Hon den där
    Hon den där skrev 2012-04-03 14:24:08 följande:
    Jag tänkte höra vad ni tycker om det här :

Frulle: 2 skivor av mitt lowcarb bröd som jag skrivit om tidigare i tråden. 2 kokta ägg i skivor på brödet tillsammans med majonäs. 1 kopp kaffe med grädde. 1 stort glas vatten

Lunch: Räkröra (räkor, majonäs, creame fraiche, hackad rödlök och dill) på isbergsalladsbädd, 1 stort glas citronvatten.

Middag: 1 stekt kycklingfilé, blandsallad med nån god dressing och ev Fetaosttärningar. 1 stort glas citronvatten.

Kvällsmat: 1 kokt ägg med majonäs och 1 dl räkor. 1 stort glas vatten.               
    vad tycker ni om den ändringen?
  • Hon den där
    Ninis skrev 2012-04-03 14:41:24 följande:

Fortfarande för mycket mat om du ska ner i vikt. Skippa kvällsmålet. Och baka Pones i stället för Low Carb-brödet.

Fast jag vill äta det brödet, jag tycker inte det verkar vara nåt fel på det och jag vill inte bli för hysterisk . jag går efter hur mycket kolhytrater det är i.

Kvällmaten kan jag nog skippa om jag inte blir jättehungrig :-P

• Hon den där

Hur mycket kan man hoppas på att gå ner om jag äter så här (med nån liten måltidsändring då och då fast med LCHF tänk såklart) på 1-2 veckor allså hur mycket kan man hoppas på att gå ner första tiden?
  • Hon den där
    Ninis skrev 2012-04-03 17:36:47 följande:

Och det är därför lchf-butiken inte säljer det!

Eftersom det är ytterst lite kolhydrater i brödet så är det någ en väldigt liten del vetemjöl. Och hysterisk kan man bli? Jag jämförde med vanligt grovt bröd och det är en fjärt i rymden i jämförelse.
  • Hon den där
    Vilda Tiger skrev 2012-04-03 17:55:22 följande:
    Jag vill bara inflika här att om man främst äter lchf för att gå ber i vikt- då måste man inte äta lchf "på riktigt" om man inte vill. Då kan det räcka att hålla koll på kh (och ibland kalorier). Cola light, lchfglass eller detta lowcarbbrödet kan man visst äta och samtidigt gå ner. Det har jag flera bevis på- bland annat Jucea som hängde mycket i denna tråd förr.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**