• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sagalin - jag ska ha ÄL i övermorgon iof... Kanske är det det då...

• rödnos

Hej hej! Länge sen jag var inne här sist.

Problem: jag går inte ner.

Fråga: om jag börjar löpträna, går jag ner mer då? (förstå mig rätt, jag menar ju funkar lchf som vanligt käk? Förbränner jag mer än jag proppar i mig så går jag ner? Yes? No? Jag vet att jag blir hungrigare men kanske förstår nån hur en gammal träningsnarkoman tänker?)
    Jag har haft två missfall nu och har väl känt mig lite stressad och hit och dit. Kanske spelar in men jag har lagt på mig iaf 3 kilo.

Pulverdiet i två veckor eller vad gör jag?
    Ätit lchf i snart ett år.

Kort och knas från telefonen. Hoppas nån hängde med.

• rödnos

Tappat sugen lite. Käkar under 20g kolisar om dagen men går inte ner. Ingen lust att bli extrem heller och dumpa grönsakerna.
    Kanske får återgå till ägg o bacon till frulle? Kanske mindre cremefraiche/gräddbaserade grytor och kanske mer kokosfett?

• rödnos

Funderar lite mera...
    Kört lchf nu sen juni. Har ingen direkt övervikt men skulle gärna bli av med "de sista envetna kilona".
    Funderar på att köra naturdiet i typ 2 veckor för att bli av med dem. Vad tror ni? Kan det funka?
    Adamsfamily - är du kvar i tråden? Misstänker att du som lchf-kostrådgivare inte rekommenderar det men KAN det funka?
    Återgår ju sen till lchf igen vilket jag inte går upp i vikt av i dagsläget?

• rödnos
    Ninis skrev 2012-04-11 16:53:44 följande:
    Tycker absolut inte att du ska köra naturdiet! Det är väl bättre att forsätta med lchf men kanske minska portionerna till halva portioner (det rekommenderar Katrin Z i sin bok om man vill bli av med de sista 5 kg) eller köra periodisk fasta eller minska på mejeriprodukterna.
    Varför tycker du inte jag ska köra pulver då?
    Det gäller 2 veckor och alla vet att man tappar snabbt med pulver. (själv tappat 13 kilo med dem innan lchf-starten)

Halva portioner gör ju att man går hungrig och får dåligt med energi? 
  • rödnos

Om jag gör så, kan jag kanske dricka kaffe på förmiddagen och eftermiddagen med lite kokosfett och en skvätt grädde i? Så jag inte blir alldeles seg liksom.

• rödnos

Ninis - menar du då att jag kommer vara mindre hungrig om två tre dagar då? Kör igång imorgon då och så får vi väl se! Gått från strl 31 i jeans till 27 men 26 vore lajbans! Äntligen börjar folk kalla en smal istället för "storväxt". Är 178 lång till 73 kilo nu. 68 vore tipptopp! )

• rödnos
    stjierna skrev 2012-04-11 19:00:58 följande:
    Rödmos: vad vägde du när du började?
    Jag vet inte riktigt. Vägde mig inte direkt utan gick på klädstorlekar. Gissningsvis vägde jag nog runt 80 men kroppen ändrades jättemycket efter att jag fick barn för snart 2 år sen. Mycket mindre byst nu bland annat.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**