Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2012-04-30 09:10:47 följande:
    Gick du upp 1,6 kg i veckan? Eller tror du kanske att viktnedgången tar lite tid, precis som det tog lite tid att gå upp i vikt
    Vet inte hur fort jag gick upp i vikt. Vägde mig knappt förra året! Slutade helt när jag nådde 70strecket! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    sara1981 skrev 2012-05-04 09:00:53 följande:
    Kanske röra med kokt ägg, tonfisk, purjo och lite cf+majo? Går att variera med räkor/kräftstjärtar mm. Eller varför inte äggmjölk? Snabbt och enkelt!
    LCHF är inget för en som inte tål fisk och ägg! =)
    Jag äter turkisk - grekisk- elelr rysk yoghurt med frysta bär till frukost! Vill inte äta yoghurt, men tål ju inget annat. hehe
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi

Nu är jag riktigt sugen på ngt onyttigt! Just för att jag vet att jag inte får! =) Tar mig en ölkorv ist o ska sen ta lite fryst frukt! Kanske en ruta 86% choklad som inte alls är gott! =)
    Imorgon ska jag på möhippa! Ska fuska lite då när vi skålar. Inte annars. Ska äta på subway o mongolian. Hmm.... jag får hoppa över lunchen imorgon!

Jag tänkte på en sak, tuggummi!! Får man inte tugga det? Det gör jag när jag är hungrig, men läste bakpå o det massvis av kollisar, men man tuggar ju...... :/

Vem var det som hade bra recept på Sorbeglass och på fröknäcke.............

• LokesMammi
    Glass skrev 2012-05-04 22:17:47 följande:
    vad äter du på subway?
    Jag kan inte äta ngt på subway, därav "hoppa över lunchen". =)
    Love111 skrev 2012-05-04 22:27:18 följande:
    men nu vart det fel, jag tar det från början!

Fröknäcke

1 dl Solrosfrön
    1 dl sesamfrön
    ½dl linfrön
    ½dl pumpafrön
    ½dl kokosolja
    2½dl vatten

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda alla torra ingredienser. Smällt sedan kokosoljan ihop med vattnet och låt det koka upp. Blanda ihop det sedan med de torra ingridenserna och häll hela smeten på en plåt och bred ut till en tunn kaka. Grädda i ugnen mellan 45-60 ca, det beror helt på vad man har för ugn. När knäckebrödet känns hårt i första gräddningen, stäng då av ugnen och låt det torka i ca 20-30 min till.
    Ne, det var inte den jag såg. Jag har testat en sort fröknäcke, sen såg jag nån som hade annat recept o där var det 3 ägg i o den var rinnig......har köpt ägg pga den men hittar den inte! =)
  • LokesMammi
    Glass skrev 2012-05-04 22:53:57 följande:
    aha, ja jag visste inte riktigt vad du skulle äta där, men ja man kan ju beställa en med kyckling och sallad och sånt och sedan peta bort brödet...eller något. Typ världens dyraste lunch för den mängden mat
    ja, så kanske man kan göra. =) får se om jag äter nåt el hoppar över helt =)
  • LokesMammi
    Hoppet 3 skrev 2012-05-04 23:12:50 följande:
    LokesMammi:

Knäckebröd:
    3 dl torrvaror. Ex 1dl kokosflingor
    0,5 dl linfrön 0,5 dl skalade sedamfrön
    1dl mandelmjöl
    3 ägg
    Rör ihop med en gaffel och bred ut smeten
    på en bakplåt och salta. 15 min i 175 grader och därefter 1 timme i 50 grader.

Receptet är från en annan medlem här på forumet. Har själv gjort om linfröna och sesam blandningen . Ville inte ha i för mycket linfrön.

Kanske detta var de receptet du sökte?
    Ja, tror det är det. =) Tack! =)
  • LokesMammi
    Hoppet 3 skrev 2012-05-04 23:12:50 följande:
    LokesMammi:

Knäckebröd:
    3 dl torrvaror. Ex 1dl kokosflingor
    0,5 dl linfrön 0,5 dl skalade sedamfrön
    1dl mandelmjöl
    3 ägg
    Rör ihop med en gaffel och bred ut smeten
    på en bakplåt och salta. 15 min i 175 grader och därefter 1 timme i 50 grader.

Receptet är från en annan medlem här på forumet. Har själv gjort om linfröna och sesam blandningen . Ville inte ha i för mycket linfrön.

Kanske detta var de receptet du sökte?
    Nu har jag tre olika recept på knäcke. Va bra! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**