Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hmm...blodgrupp 0: inge mjölkprodukter, inge bacon. Jag som inte tål ägg.....ska jag då bara äta kött dygnet runt......tycker inte jag låter som en bra idé......

• LokesMammi
    stjierna skrev 2012-05-24 15:55:14 följande:
    LokesMammi: nej, och så ska man äta olivolja o linfröolja o lever o alger.. Huah!
    oliv olja använder jag i min sallad iaf.
    men lever o alger.....uäck!!
  • LokesMammi
    Chicky01 skrev 2012-05-25 08:57:11 följande:
    Jag antar att de lite större och mer rejäla glassmaskiner är bäst... Min fr OBH är liksom två mindre blå byttor som ska läggas in i frysen innan man gör glassen. Sen tar man ut den fr frysen för att direkt hälla glassmeten i byttan och sätta på tillhörande visp som går på el. Glassen blir ok, men väldigt ojämn. Hade jag fått köpa ny maskin hade jag inte valt min :) ... Men det funkar!
    Jag har dom skålarna o jag är nöjd! =)
  • LokesMammi
    Chicky01 skrev 2012-05-25 09:26:51 följande:
    LokesMammi, jag blir så frustrerad när glassen fryser sig fast i kanterna. Vill ju äta den oxå, glupsk som jag är :) Sen blir ju glassen i mitten av byttan ngt för blaskig så då ställer jag in allt i frysen i kanske 20 min. Glassen i mitten blir perfekt då men kanterna blir ännu mer frusna... Men men, älskar iden att kunna göra egen glass och är nöjd ändå! ;)
    Ja, det är irriterande, när det fastnar runt kanterna o man inte får bort det. Mina skålar står alltid i frysen! =)
  • LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-05-27 13:13:35 följande:
    Vad tror ni, är det helt omöjligt att gå ner 30 kg till jul? Det är ett kilo i veckan och jag är idag ganska överviktig med mina 96 kg.
    Är medveten att en del motion och träning i så fall ska till då.
    Jag gick ner 10kg på 5v. Så helt omöjligt är det inte! Det gäller o inte ge sig o vilja!
  • LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-05-27 14:37:53 följande:
    Lokesmammi: viljan är stark här, tro mej motivationen oxå. Latmasken är oxå stor dock
    Viljan o motivationen ska vara större än latmasken!
    Hos mig är latmasken starkast, men den SKA förlora! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**