**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur mycket glass rymmer den?
Har varit ute i trädgårdslandet och plockat mig en knippa spenat som jag ska smörsteka till min fisk till kvällsmat.
Det ni brudar!
Egenodlad spenat.
Tog även med 2st rädisor in, är inte så förtjust i det, men jag måste ju ialla fall provsmaka dem.
Har provat att koka sockerfri "rabarersirap" som jag ska blanda till välkomst drink i morgon. Ska göra en vanlig med vanligt socker som ska blandas med mousserande vin till gästerna och min sockerfria får jag blanda med minneralvatten.
Väntar på att den ska kallna så jag kan provsmaka!
Jag ska göra "potatissallad" till kvällen åt mig, vilket är då bäst att göra med squashen? Koka den i lättsaltat vatten eller steka den lätt i smör?
Vilket blir godast?
Känns lite udda att äta något som man stekt i smör kallt eftersom smöret stelnar som en hinna runt om, men jag har kanske helt fel. HELP!
Dags för en turbotur på 40mil ned till Ystad nu ikväll och så i morgon förmiddag ska vi spana på en sorterlinje för att få inspiration tills vi själva ska bygga om vårt packeri nästa sommar.
Sedan turbofart 40mil hem igen i morgon. Livat värre!
Vad sjutton kan man äta för vettigt på dessa vägkrogar? Vi ska stanna och äta på vägen ned så jag behöver tips och hjälp!!!
Ska bo på ett litet "familjehotell" i Ystad så jag har med en burk makrill i reserv ifall de inte har någon vettig frukost. Brukar oftast bo p åScandic och de har alltid bra frukostalternativ!
Kanske får ta med en burk makrill till kvällsmat och så lite ost...
Kan man smörsteka rädisor?
Idag när jag var ute och gick slog mig tanken att jag har blivit en sådan där tråkig "renlevnadsmänniska".
Jag röker inte, dricker ingen alkohol och nu äter jag heller inget socker m.m. Fy vad trist jag är...
Har varit på Astrid Lindgrens värld i helgen. Bodde över natt så igår kväll gick vi till Vimmerby Stadshotell för att äta kvällsmat.
Bad om coleslaw istället för pommes, men de hade självklart tryckt i ananans i den. Ska det verkligen vara det i coleslaw? Avskyr ananas i alla former...
Bad maken att sno en klick grädde ifrån barnbuffén varpå han kom med en stor hög på en egen tallrik. Tror ni inte att de hade haft i socker i vispgrädden!?! Till pannkakor med sylt behövs det väl inget socker i grädden det är ju sött så det förslår ändå...
Efter att ha odlat egen spenat är jag nu införstådd med det höga pris som det är på spenat i butik.
Det blir ju inget kvar av den när man förvällt den.