• Mandel

**Den stora feta LCHF-tråden**

En sukrinfråga!!!

Jag ska göra en nöttårta med chokladkräm och ska då byta ut det vanliga sockret mot sukrin.
    Räcker det med halva mängden sukrin mot sockret eller ska det vara mer eller mindre?

Får kanske prova mig fram...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Hoppade in på Kapp-Ahl när jag ändå sprang förbi och kollade på jeans.
    Storlek 36 short är lagom långa i benen, men då får jag glipa i ryggen. Provade 34 short och de blir nästan tajta över låren fast de sitter kanon i midjan, men självklart blir de även kortare i benen och då för korta.
    Provade ett par 34 i vanlig längd och de var självklart alldeles för långa så de korvade sig på smalbenen.
    Suck!

Tittade in på Jc och tydligen måste man vara supersmal om man är kort för de med 30 tum i längd som jag hittade hade 23 tum i midjan... Jag gav upp! För mycket folk i butiken så jag orkade inte be om hjälp heller...

• Mandel
    mamman i skogen skrev 2011-06-19 17:33:51 följande:
    Har lite av samma problem är ngnstans mellanstlrk36/38 bakdelen och höfterna behöver 38 men midjan behöver 36..
    Fast jag har det extra tillägget att jag är medlem i pygméeföreningen och "Vi med för korta ben"...
    Får alltid sy upp alla byxor, men jeans blir aldrig snyggt att sy upp själv och snåltarmen slår till när det gäller att handla på jc...
  • Mandel

Hur många gram kolhydrater får man max äta per dag för att det ska räknas som lchf?

• Mandel
    astro skrev 2011-06-20 22:36:02 följande:
    Lyckost. Har sökt och sökt men icke funnit ...
    ÖoB har i alla fall nyligen haft en sort med 0-1g kolhydrat.
  • Mandel

Måste bara berätta!

Var på studiebesök samt ett seminarie igår med inriktning på lokal mat. Efter så var det buffé med lokala råvaror.
    När vi ätit upp första tallriken så springer jag självklart iväg och tar mer rostbiff, fläskytterfilé, äggsallad och hemkärnat smör. Väl tillbaka vid bordet så frågar jag kvinnan bredvid mig om hon itne ska ta mera varpå hon svara: Jag håller igen.
    Jag fick bita mig i tungan för att inte säga: Det gör jag med! med hela munnen full med smör...

• Mandel

Någon som gjort egen mandelmassa/marsipan och gärna vill dela med sig av receptet?

• Mandel

Jordgubbar åt jag innan midsommar i mängder och nu är det vårt stora biggaråträd som drar.
    Idag när jag klippt gräset har jag stannat varje gång jag åkt förbi och tagit några bär och stoppat i munnen.

Jag har bestämt att jag äter enligt LCHF och jag får äta av det som jag odlat själv i trädgården även om det är mycket kolhydrater i det.
    Det bästa ur LCHF-synpunkt som jag odlar är nog min squasch, men ärterna och biggaråerna är godare att äta direkt!

Kan inte påstå att jag går upp i vikt av detta utan det går vääääldigt sakta nedåt i stället. 1hg i veckan eller så kanske.

• Mandel
    helene306 skrev 2011-07-11 20:07:58 följande:
    Åh, fler som käkar bigaråer Vi har ett bautastort träd på framsidan som fullkomligt dignar av bär! Det är mitt godis men 1 blir gärna 10 och 10 blir gärna på tok för många. Sen blir magen som den bör
    Vad händer med din mage? Min är i princip lika hård/trög som vanligt för att snacka skit då
    Och det trots att jag äter väldigt många...
  • Mandel
    rednose skrev 2011-07-11 22:28:35 följande:
    Men KOM IGEN då! :)
    Snart morgon ju och jag ser inte minsta tillstymmelse till frukost-tips!!!!
    Bring it! (inte ägg bara)
    Rysk/turkisk yoghurt  m färska bär och frökex/pones
    Makrill i tomatsås
    Tonfiskröra eller röra med rökt fisk/räkor
    Bacon
    Te m kokosfett och pones
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**