**Den stora feta LCHF-tråden**
Nu blir de en varm choklad innan de är dags att springa.
Varm choklad gjord på grädde, vatten, kakao lite hermesetas och så cocosfett :)
Mums
Nu blir de en varm choklad innan de är dags att springa.
Varm choklad gjord på grädde, vatten, kakao lite hermesetas och så cocosfett :)
Mums
Jagvetefan: beror lite på muggstorlek men 1-2 tsk kakao
Jagvetefan: jag tar i 1-2 tsk kakao i en mugg och häller i en skvätt grädde och några droppar flytande hermesetas sedan rör jag ordentligt så kakaon blandar ut sig. Lägger i ungefär en matsked kokosfett (cocosfettet kan man skippa men jag har i de för att hålla mig mätt längre) och häller över hett vatten!
Rullebulle: och du kände att ditt inlägg tillförde något bra för oss som vill diskutera och faktiskt tycker lchf är något bra?
Rullebulle: varför skulle jag känna mig hotad?
Undrade bara vad du tyckte att du tillförde ?
Jag var inte otrevligt på något vis men ofta så blir dieten kritiserad och då kanske man vill slippa de i en tråd som faktiskt är skapad för att peppa
Dagen idag : en kopp varm choklad med cocosfett , sprungit spåret och efter de blev de 2 ägg. Nu står jag och steker köttfärsbiffar med smak av örter och vitlök som ska ätas ikväll :)
Mmm har precis ätit mina köttfärsbiffar nu med lite gräddsås och färsk bladspenat :)
Så gott !
Imorrn blir de inte spåret men det blir nog en pw och sen springa på fredag igen !
Angeni: jag har nog aldrig varit så lite sjuk som efter jag började med lchf !
Började med lchf när dottern var ca 3 månader och nu blir hon 2 år snart :)
Däremot har jag inget sinne för alkohol när jag äter lchf, så tyvärr måste jag kolhydratladda om jag vet att det ska bli ordentlig fest !
Jag ska göra en fläskfilegryta idag och i den ska de vara ströbröd i såsen. Det är för att konsistensen ska bli ja lite tjockare och grynig på nåt sätt..
Är de någon som vet något kolhydratsnålt alternativ man skulle kunna använda?
Jag funderade på pofiber ?
Pia: fast jo.. Ströbrödet ska vara i såsen.. Annars blir de lixom inte rätt konsistens. Har provat utan och de blir inte som de ska vara :)
Därför jag funderade på ett substitut :)