• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ollebulle: tacogratäng är kanske lite tråkig men brukar vara ett säkert kort :)
    Då kanske du kan unna dig några tacochips till :)
    Rättikagratäng har jag bjudit andra människor på som inte äter lchf..de tyckte de var jättegott :) smakar ungefär som potatisgratäng

• RebornEve

Ollebulle: jag brukar dricka vitt torrt vin med en liten skvätt sprite zero eller 7-up light.
    Spritzer :)

• RebornEve

TomMon: om du menar bacardi, alltså mörk eller ljus rom så innehåller de ca 8 gram socker per liter..
    Bacardi breezer är rom blandat med juice som någon annan skrev och innehåller massor socker. Pineapple breezer innehåller 78 gram socker per liter

• RebornEve

Hoppet 3: på systembolaget.se kan man kolla innehållet på olika drycker. Det var därifrån jag fick siffran 8 gram socker per liter..

• RebornEve

Bacardi superior, ljus rom innehåller mindre än 3 gram socker per liter hittade jag på hemsidan. Det är den mörka som innehåller 8 gram per liter..

• RebornEve

Jossposs: frukt innehåller fruktsocker och därför man inte bör äta de.
    Som svar på din fråga , nej jag äter aldrig frukt. Det är många frukter jag inte tål så för mig är de inget jag saknar. Till mellanmål äter jag ägg om jag skulle bli hungrig. Sedan jag började med lchf så har jag knappt behov av mellanmål. Oftast äter jag bara 3 gånger om dagen.

• RebornEve

Jossposs: det kanske ger med sig, det gäller ju att verkligen känna efter om man är hungrig eller sugen. Oftast är man bara sugen. Ibland kan suget också vara att man är törstig.

• RebornEve

Av ren nyfikenhet , hur många här har nått sin målvikt eller har nått en vikt som ni faktiskt är nöjda med?

Jag har haft ungefär samma vikt nu i över ett halvår, och egentligen skulle jag vilja gå ner ca 5 kg till, bara för att få väga strax under 60 kg ;)
    Men efter min bukplastik så blev min mage platt och fin och jag är faktiskt supernöjd med min kropp nu!
    Jag äter lchf fortfarande och kommer fortsätta göra det för de mår min mage och jag bäst av men unnar mig annat gott lite nu och då. För första gången i mitt vuxna liv så känner jag att jag har kontroll och vet exakt hur jag ska göra för att hålla min vikt!
    Det är underbart :)

• RebornEve

Hokuspokus: jag är 157 och väger 64 kg
    Allt är ju relativt och vikten säger inte allt..
    2 personer som är exakt lika långa och väger exakt lika mycket kan ha helt olika kroppar.

Jag har storlek small i tröjor och i jeans 28 så jag tycker nog ändå att jag ser normalviktig ut även fast jag enligt BMI borde väga lite mindre

• RebornEve

Usch jag har tappat all motivation just nu.. Jag är less på att laga mat och jag har ätit i princip som vanligt nu ett par dagar.
    Min motivation blir ju inte direkt bättre heller av att se att jag faktiskt ändå håller vikten trots godis och annat skit som jag ätit den senaste tiden

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**