• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-03-19 15:08:02 följande:
    Jag vet bara att jag alltid haft träningsvärk innan,.vet inte vrf :P
    Mmmhh framförallt sista halvan, där man kombinerar att öppna benen och sträcka ut benet, jag fick tårar i ögonen imorse för det sved och var så tufft xD Men sen efteråt känns det ju jätte skönt och man är så stolt att man klarade det :P Tidigare tyckte jag det var jätte jobbigt att träna varje dag men nu känns det som att det inte är några somhelst problem att köra varje dag, ena dagen mer och andra dagen mindre och vila söndag ;) Fast nu vill jag hitta nåt till armarna med, känner inte jag använder dom så mkt :P
    Jag lär nog inte köra varje dag men jag ska försöka. 10 minuter hit och 10 minuter dit räcker tycker jag. Ja, armarna skulle jag vilja ge en omgång! Nu har mina axlar och bröstmuskler tonats fram tack vare lchf men gäddhänget skulle behöva en dust!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Helgen har bestått av fusk. Omedvetet och medvetet. Några övningar pilates väger upp fuskandet en aning

Hur bra är det att "leva" några dagar på äggmjölk? Typ till lunch och ev. middag? Jag skulle vilja förbi siffrorna vågen limmat sig på. Sen, mitt cocosa är slut! Hur har jag låtit det hända? Trodde blint att jag hade en burk på lager men icke.

• helene306
    Linda1976 skrev 2011-03-20 21:40:49 följande:
    Tror det är ganska bra Du får ju i dig ägg och fett - det klarar du dig fint på. Ät nån bit paprika eller en matsked pressad citron för c-vitaminets skull. 
    Ja, jag tycker ju det. Får se om jag dristar mig på det i morgon bara
  • helene306
    Majlo skrev 2011-03-21 09:00:41 följande:
    Asså jag fattar inte vad det e med min kropp
    Det händer ju ingenting.....

Nu börjar jag tröttna.. 
    Jag höll på att tröttna också och gör det i omgångar. Det tog 3 månader innan jag gick ner när jag startade och nu går jag ner sen står jag still 1-2 månader innan vågen öht rör på sig. Tiden därimellen pendlar jag upp och ner men jag går aldrig ner under sista vågsiffrorna. Visst ledsnar man, speciellt om det går bra för andra men tänk på vilka andra effekter du märker av denna kost! Jag äter så här för att må bra och slippa sug. Nu har jag fuskat i helgen och får "börja om". Jag har dessutom gått upp efter detta fuskande. Men men, jag är medveten om det så nu är det nya tag. Det var bara dumt gjort av mig efter 3 veckors uppehåll från allt vad fusk heter.

Har du mätt dig på kroppen? Sitter kläderna lösare? Kanske kan du se resultat där? Allt syns inte på vågen. Äter du mycket mejeri? Det kan stanna upp. Skriv ner vad du äter eller lägg in på matdagboken för att kolla av. Sist men inte minst, som jag skrev ovan: försök att se till andra saker även om det känns pest och pina! Du kansek är piggare och orkar mer? Känner dig mätt och belåten och slipper sug? Fokusera på andra förbättringar och strunta i vågen ett tag! Det kan ta allt mellan 3-6 månader, kanske tom 1 år innan det händer något om du bantat innan. Kroppen fattar ännu inte att den får mat och vågar tulla på fettreserverna.

Pepp, pepp!!
  • helene306
    josssan84 skrev 2011-03-21 08:46:17 följande:
    Vilken bra tråd! Har många + kilon som jag nu börjat ta tag i. Har förr prövat GI men inte helhjärtat så det har inte funkat. Prövar nu lchf men är inte super påläst. Har nu hållt på en vecka och det har inte rasslat så mkt på vågen dock, typ 0,5kg. Förr när jag har viktväktat så kan det ju rassla en 2,5kg första veckan. Så antingen biter det inte bra på mig eller så kommer det rassla till mer nästa vecka. Sen skall nämnas att jag inte får motionera så mkt just nu pga av en period med utmattning.

Har mått bra och känner att jag kan leva såhär så det får gå om det tar tid.

En fråga, vet att man inte får äta frukt, men hur är det med bär?

Hur mkt går ni ner ungefär per vecka?
    Jag är dåligt insatt på bär men kolla Livsmedelsverkets hemsida efter kolhydratinnehåll på bär. Hallon och blåbär ligger någorlunda lågt vad jag vill minnas.

Jag går knappt ner alls. Jag går ner och hamnar på platåer. Sen i somras har jag gått ner 6 kilo. Den som kan sin matematik vet att det inte rör sig om några mängder/vecka Visst skulle jag vilja rasa i vikt men min kropp håller visst inte med. Jag mår bra av att äta så här, det är huvudsaken sen får det ta den tid det tar
  • helene306

Lättja: Om det r någon tröst så har jag också gått upp 2 pannor i helgen Skrikandes Så var det med det och jag åt UTAN att vara sugen.

jucea: Jag har inte riktigt hängt med i vad som hänt (det är mycket att läsa i denna tråd ) men jag har fattat att någon/några haft åsikter om inlägg. Skit i det. Här är alla välkomna. Stör man sig på något kan man ta på sig skyglapparna

Jag fotade mig idag eftersom jag tack vare yena börjat med lite pilates om kvällarna. Jag vill se om det ger något resultat. Sen är det ju detta med att vara regelbunden och träna också Igår gjorde jag någon asjobbig magövning och till slut fick jag lägga av eftersom det bokstavligen brände i nedre delen av magen. Sen hade jag världens träningsvärk i hela magen och tänkte att jag inte kommer kunna röra mig idag. Lite öm när jag spänner till men annars ingenting. Ikväll blir det äggmjölk. Tror jag

• helene306
    Knasis skrev 2011-03-22 07:27:27 följande:
    Känner mig väldig "full" i magen.... Börjar må dåligt av det.
    Jag vill slå ett slag för kokosfett. Det håller min mage i fin form. Jag går inte varje dag men å andra sidan äter vi inte så mycket kolhydarter som fyller magen. När jag väl går känns det att tarmen är tömd. Den känlsna hade jag aldrig innan lchf. Då kände man sig konstant svullen och som att man behövde få ut mer. Ska du testa kokosfett, ta 1 msk fm och em. Vräk inte på. Risken är att du får diarré eller mår illa.

Lättja: Japp, på´t igen bara Jag har fanken beställt en bikini (som pessimisten i mig vet inte kommer passa ) och den skulle vara trevlig att kunna använda i sommar! Nu kör vi!

yena: Shit happens, så är det bara. Undvik vågen och kör på. Det kommer lossna och försvinna!
  • helene306
    yena89 skrev 2011-03-22 09:26:55 följande:
    Haha mjo tills det gått nån vecka och då kan man tänka sig att äta onyttigheter igen x)
    MrsMurphy skrev 2011-03-22 06:15:59 följande:
    Yena och Helene: Vilken kraschlandningsvecka det blev för vår del! Men nu hoppar vi på tåget igen och rockar järnet! Vassen hägrar!
    Hahahaha ja upp o hoppa! Jag vet inte vrf jag blev så ledsen egentligen, jag vet ju att jag går upp upp till 5 kg vid mensen x) Ne, April börjar vi kolla på vågen igen. Men fan det är bara 3 månader kvar till sommaren och 5 till Turkiet >.< Måste komma ner till 75 till dess iaf, minus 15kg asså, eller aa 20 om man räknar på vikten nu :(. Det får bli massa träning och fakir!!

Stoppade i mig en kaka nu, vet inte vrf, nu ska dom SLÄNGAS för jag klarade tydligen inte av att spara dom!!! och colan ska hällas ut!!  Förbannade sockerjävel x)
    Jag har 7 kg jag vill ner men jag försöker att inte stirra mig blind på siffran, att jag MÅSTE gå ner eller ett jag vill gå ner till ett visst datum. Då funkar inet jag och kroppen blir trotsig och beter sig som ett barn. Typ: "jag får inte men det skiter jag i och gör ändå". Eller kroppen, hjärnan är det som trotsar. Sonen har börjat käka Pågenlimpa. Han åt inte upp igår. Gissa vem som åt upp plus en skiva till? Helvete vad jag mådde illa! Ett tag funderade jag på att stoppa fingrarna i halsen för att få upp skiten men jag hatar att kräkas så det är verkligen inget alternativ Jag fick lägga mig med en illamående mage. Nu måste jag fanken behärska mig!
  • helene306
    jeng skrev 2011-03-22 11:51:15 följande:
    Helene,
    Nu har jag testat en burk cocosa eller vad det heter från bodystore! När jag ändå beställde nudlar. Så jag ska också prova att återgå till lite kokosfett nu. Åt ju mängder innan gallattacken, men det var ju av det silvriga!

Fy, jag kan inte ens tänka på Pågenlimpa utan att bli sån i magen! Det är ju verkligen bara äckeldeg redan innan man börjar äta det  
    Mitt cocosa är slut, eller nästan så igår köpte jag faktiskt det silvriga från affären.Pågenlimpa levde jag på på bb 2005. Det var så gott och jag måste erkänna att jag tycker det fortfarande Oskyldig 

Denebola: Jag hittar aldrig någon bra bikini. Sist hade jag halterneck och det gör ont i nacken. En vanlig bikini-bh tycker jag man får Madonna-strutar i. Det är få som sitter snyggt över brösten! Sen är de på tok för långa i banden så de ger ju inget stöd alls. Nu beställde jag en bandau (stavning?) bh men just storlek är ju ett kapitel i sig. Drog till med en strl 42 och hoppas den passar. En gång beställde jag strl 40, det är det jag är men det var inte snyggt med en halternecktopp som typ täckte bröstvårtan Jag antar att du hade samma problem nu? Vi får se om det passar med denna bh men jag har inga förhoppningar. Mitt mål var att gå ner till min målvikt och köpa mig en BRA bikini på ett DYRT ställe här i stan men jag har inte nått mitt mål än.
  • helene306

Change, bikini? Hmmm ... finns det på nätet? *orkar inte googla * Jag bor i en liten stad, långt från Stockholm och Göteborg

Denebola: Ja, skump, skump känner jag igen. På vanliga bh:s kan de fixa stöd, varför kan det inte fixas på en bikiniöverdel? Jag har beställt via H&M så det ska provas, skuttas och testas för att se om den får godkänt. När den nu behagar komma dvs

Cocosa har jag köpt via bodystore och i 2-pack för 149:- Den smakar ingenting.

Favvobröd: Lembas om jag ska baka. Ponesen var också ok men de hade en sötaktig smak jag inte riktigt kom överens med.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**