Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-04-18 10:18:44 följande:
    Måste ju bara lägga ut denna artikel där en hjärt&kärlprofessor från Karolinska påstår att en hjärtinfarkt innebär följande,

"I de allra flesta fall handlar det om att en åderförfettning vid hjärtat spricker och härsket fett väller ut. Det är LDL-fett, det så kallade dåliga kolesterolet"

Härsket fett som väller ut?? Måste de börja ljuga nu för att inte förlora patienter eller vad liksom?!

www.nyan.ax/nyheter/?news_id=61977
    Min ssk sa att man kan äta alla dieter fast i mindre portioner , så jag tänker äta lchf kost
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-18 10:37:06 följande:
    Jamen det är klart att man KAN äta alla dieter... Men det betyder ju ingenting! man KAN äta ingenting också, därmed inte sagt att det är bra....
    jeng skrev 2011-04-18 10:37:06 följande:
    Jamen det är klart att man KAN äta alla dieter... Men det betyder ju ingenting! man KAN äta ingenting också, därmed inte sagt att det är bra....  
    Sjuksköterksan sa att lchf är en  bra kost så de fick jag lov att fortsätta att äta om jag vill
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-18 10:41:06 följande:
    Men m lchf ska du inte äta exakta storlekar på portioner. Du ska äta dig nöjd.
    Hej jo de vet jag ,jag blr mätt på ganska småa portioner nu :)
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-04-18 15:27:29 följande:
    Jag tror jag skippar fakir. Visst det är gott med kött och ägg men jag vet egentligen att anledningen till att jag stått stilla är dels en platå i början men sen har jag fuskat så mkt.
    Så nu ska jag äta kött och ägg till frukost med beasås. Och på kvällen äter jag lite mer kolhydrater i form av grönsaker och lite mejerier. Men ska hålla mig under 20 och helst ligga mellan 10-15g.
    Vi får köra på det ett tag så får vi se hur det går.

På onsdag kl 9 har jag jobbintervjun förresten så då får ni sitta och hålla tummarna för mig ;D
    Hej lycka till med arbetsintervjun ska hålla tummar och tår då att du får jobbet.
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-04-18 16:46:51 följande:
    Tack! :D
    Varsegod vad är de för jobbintervju du ska på ?
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-04-18 16:55:35 följande:
    sparris vet jag är godkänt. det varierar ju från 1-3g på dom jag tittat på. Inlagda gröna hade 1,1g och inlagda vita hade 2,1g. Frysta har 2g, och idag köpte jag färsta och enligt livsmedelverket ska dom ha 2,4 så :)

rödbetor har ju 8,5g.
    Men rädisor 2,2 så dom får du äta några av :)
    Hej tackså mycket för ditt snabba svar :OI
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-04-18 16:56:52 följande:
    Det är inom hemtjänsten. Är lite rädd pga av mitt dåliga lokalsinne och för jag är väldigt osäker av mig. Men tror att jobbet kan hjälpa mig mycket. Få lite mer självförtroende och bli säker på mig själv istället för att tro att jag inte kan nånting och aldrig kommer bli nåt (vilket man fått höra av styvfarsan så det har väl präglat in sig)
    Bry dig inte om din styvfar klart du klarar av något .
  • Maddisen80

imorgon ska jag äta vitkålssallad och kötffärsås har inte ätit vitkål på jättelänge

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**