Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-04-20 17:52:51 följande:
    Jag har jobbat på hönseri och var en gång med vid utplock (när hönorna ska till slakt) Fy fan vad jag mådde dåligt efter det! Hönorna fick inte foder 2-3 dagar innan slakt (varför mata något som ska slängas typ, jävla ägare!) och den behandling de fick när de plockades ut ur buren, bars till slaktbur och behandlades ... Djurplågeri helt klart.
    Usch vad hemskt de är ingen rolig syn precis :/
  • Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-04-20 17:55:49 följande:
    Lägger mig i vattenkycklingen ju mer vatten desto billigare man kan enkelt kolla på hur stor procent de sprutat in. När man ska steka en hel file tex och den innehåller mycket vatten så spelar det ingen roll om man så skulle kremera den så är den fortfarande som gele i mitten..
    Är vattenhalten lite lägre fungerar det som "mörare" och gör det enklare att steka och få bra resultat för en ovan kock..
    Jag köper oftast färsk kyckling eller frusna kycklingdelar för att slippa koksaltkyckling men om jag köper fruset så ligger min gräns på 80procent kött och det tycker jag funkar bra till grytor mm men får jag "gele" kyckling så får jag kväljningar och tanken går genast till rå fågel..
    Jag steker inte kycklingfilen utan jag har den i ugnen på 225 grader cirka 50 min då blir den mör och god tycker jag iaf.
  • Maddisen80
    Denebola skrev 2011-04-20 19:03:52 följande:
    Jag köper endast svensk kyckling från Kronfågel eller hellre Guldfågel (har för mig de har mindre vatten/mindre salt eller vad det nu var). Brukar passa på när det är extrapris, 49:-/kg.

Just kött är en sådan sak som jag endast köper svenskt av. Fisk har jag lite halvdålig koll på vad som är bättre resp. sämre. Brukar ofta bli att jag går på priset där.
    Hej jo men jag har inte sett butiker som har extrapris i landskrona på kycklingfile.
  • Maddisen80
    ThePointOfItAll skrev 2011-04-20 18:53:56 följande:
    Han bestämmer väl inte vad du äter/köper? Accepterar han att du kontrollerar honom? Köp din kyckling och be honom skärpa sig!
    Hej nä  han acceptera inte att jag kontrollera honom.tackså mycket för rådet
  • Maddisen80

Hej i torsdags åt jag sallad och sill och ägg på aktivetshuset och sparris de hade ingen potatis eller nåt så de är superbra.

• Maddisen80

Hej imorgon ska jag grilla vad kan man grilla går de bra med laxfile eller t onfiskkottletteR?

• Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-24 23:43:28 följande:
    Är det någon som vill komma hem och ge mig en stor fet käftsmäll? Jag har varit på bio. Och ätit popcorn. Och sen fortsatte jag med B&J och Plopp saltlakrits när jag kom hem. Hur KAN jag göra såhär mot mig - jag vill inte!! Jag vet att det är ett kemiskt beroende, men jag ska väl inte behöva bli inlåst för att vinna över sockerjävulen?

*gråååååt* 
    Hej du är inte ensam jag åt godis i lördags på påskafton ganska mycket och drack påskmust nu har man ångest över det .
  • Maddisen80
    Teskedsmamman skrev 2011-04-25 00:22:29 följande:
    Jag startade om idag med PERFEKTA mängder av allting!! Fast 3 timmar på sjukhus med nr3 som vurpade över en pall och fick lindrig hjärnskaning, hur jag ka hålla honom i stillhet imorgon har jag ingen aning om
    Hej de var ju inge roligt att ni fick sitta på sjukhuset ,synd att han fick hjärnskakning.
  • Maddisen80

hej idag åt jag kokta morötter och köttfärsås :) vet att inte morötter är bra men var sugen på det.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**