Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

kan man äta senapsill och löksill på påskbordet ???

• Maddisen80

Hej jag är så sugen på kycklingfile de var så länge jag åt de men min sambo sa att de är fördyrt 89 kr för 2 kg är väl inte dyrt?

• Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-20 17:17:06 följande:
    Nä, det är billigt! Jag brukar köpa Kronfågel och de kostar väl typ 80:- för 1 kg? Köp det du vill ha och skit i sambon
    Jo men vi har gemensam ekonomi och han kolla alltid vad jag tar ut :(
  • Maddisen80

Har ni netto inärheten så köp kycklingfile märket heter finess de är väldigt gott och billigt.

• Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-20 17:23:10 följande:
    Dansk och fullsprutad med vatten - det är därför den är billig.
    Jasså hur vet du det ? jag tycker att den är god iaf
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-20 17:23:19 följande:
    Men det är inte dyrt med 89 kr och kycklingfilé är bra mat. Han köper säkert onyttigt så då kan du bidra med något bra

Vi har också gemensam ekonomi (eller ja, jag lever ju på maken ) men jag köper det jag vill ha och maken får glatt äta det som jag lagar annars får han fixa eget. Hittills har han inte klagat.
    Ja precis kycklingfile är bra mat för nu har de bara varit kassler hela dagarna man är så trött på det :(
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-20 17:25:56 följande:
    Jag har testat så många olika märken men den enda jag gillar är Kronfågel. Maken köpte något parti, billigt och den smakade skit rent ut sagt. Jag är känslig gällande mat, maken åt glatt och undrade vad jag rynkade på näsan åt. Men han känner å andra sidan inte om man steker köttfärs från en galt trots att det osar i halva huset. Jag tror inte han har några smaklökar ibland
    Hehe nä jag  bruka inte heller gilla billig kvalite men just den här kycklingfilen är god.
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-20 17:26:30 följande:
    Netto har knappast svensk högkvalitetskyckling för det priset.....
    Hej ja jag tänker inte sluta äta den kycklingfilen iaf för jag är en fattig sjukpensionär så måste köpa de billiga.
  • Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-20 17:45:54 följande:
    Självklart ska man ju handla det man vill, men man ska vara medveten om vad det är man köper, och hur kycklingarna behandlas.....
    jo de är sant de håller jag med dig om.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**