• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Funderar på att byta frukostvana.

Jag har kört på äggmjölkslatte i ca två månader och stått still viktmässigt under lika lång tid... Kanske kan det vara problemet?
    Min äggmjölkslatte innehåller:

3 äggulor
    50g smör
    en skvätt grädde
    3 koppar kaffe
    3 tsk Cocosa

Funderar på om jag ska göa som sambon som äter keso och creme fraiche med kanel till frukost? Bättre eller sämre? Tänkte jag kunde dricka kaffe med cocosa till?
    Det är nu 4 veckor tills jag vill vara förbenat jäkla svinhet (har vernissage i USA då och SKA i min blåsa för jag vägrar köpa en större!)

Vad tror ni? Kan det funka?

till lunch brukar jag äta SSS biff med bea men jag kanske ska skita i den och bara köra på smör?

Middagen äter vi ju tillsammans och är alltid av LCHF recept med få kolisar.

Yes No? Hjälp en svullen blobb! 

• rednose

Haha! Tycker du det? Det blir två glas latte så det är inte så mycket tycker jag som älskar kaffe. :)

Anledningen till att jag började med det var just för att jag lessnade nåt fatalt på äggfrulle och receptet på äggmjölkslatten var det flera som skrev här. Man gör inte gärna så mycket och dricker i omgångar heller kan jag lova för då smakar det skitilla. Oftast dricker jag iof inte upp allt dock men jag står mig från kl 7.30 till ca 14-15 tiden. dricker nån kopp kaffe emellan då oxå. 

• rednose

Vad svarar ni när veganer drar upp miljöfrågan kring LCHF kosten?

Kusinen börjar bli jobbig...

• rednose

Den här tråden är ju helt grym! Ni är så insatta och man lär sig massor!!!
    Nu var det inte miljön jag o kusinen kom ihop oss om dock utan hon pikade om allt fett vi äter. Att vi kloggar igen artärerna osv. hon menar att det inte kan vara bra att äta så. Tyckte det var trams osv.

• rednose

Hoppla! Det var visst ändå den meningen jag hade hängt upp mig på.
    Själva debatten vi hade över lag gällde dock just hälsoaspekten.
    Jag vart irriterad över att hon inte kan ta in att LCHF trots allt används för att behandla flera sjukdomstillstånd.

• rednose

Hej på er! :)

Jag har ju som kanske några känner till stått still nu i lite över 2 månader.
    Funderar på om jag kanske äter för lite fett? Kan det vara det som gör det?
    I början när det gick sådär kalasbra så åt jag nog egentligen en himla massa mer fett än vad jag gör nu.
    Jag hade tex kokosfett i äggröran, och majo på äggen...

lessnade lite på det men kanske borde införa det igen?
    jag har minskat på grädde och ökat kokosfettet i kaffet igen.
    tänkte jag härdats på toleransnivån på kokosfett men tog för mycket igår och fick parkera på toa men ett jävulskt magknip och lös mage, illamående...

tränar ca 4-5 pass i veckan. Hotyoga 4 pass och core och booty resten. promenerar mycket mindre nu än innan...
    vad ska jag göra? 3 veckor kvar till vernissage i USA nu... jäkla klänningen växer ju liksom inte... 

• rednose
    jelica skrev 2011-10-11 14:03:50 följande:

Jag brukar göra mitt eget jordnötssmör med 5 dl salta jordnötter lr naturella och 2 msk rapsolja.. Blir hur gott som helst och betydligt billigare :) I med allt i mixern bara och kör! :)

Smart!
    Vi gör ofta jordnötsgryta här hemma med strimlad fläskytterfilé och svamp. Stör mig alltid på hur dyrt jordnötssmöret är. Tänkte köpa 5 litersburkar i USA nu när jag åker över och skeppa hem. haha! Kostar ju inget där men nu kanske jag får testa ditt tips istället! Tack! 
  • rednose
    Vilda Tiger skrev 2011-10-11 12:34:26 följande:
    Jag skällde ut svärfar i söndags för att de, med mycket god ekonomi, köper dessa billiga 30pack med ägg. Jag köper ALDRIG annat än mina ekologiska, fina ägg och fattar inte hur NÅN annan kan köpa ngt annat. Urk... och för hönornas skull med!
    Men i vår butik finns ju bara de där storpacken? 24 ägg för 36 spänn typ. 
    Var ska jag kolla efter bättre ägg? Anar att jag dock sprutar ut en del mer soppa i mitt letande så det kanske jämnar ut sig?  
  • rednose
    Vilda Tiger skrev 2011-10-11 17:03:11 följande:
    Jag har hört flera andra som gått ner efter en platå just om de ökat på fettet, så testa!
    Är det sant! Vore ju toppen i så fall. Jag ökar på alltså! :)
  • rednose
    Vilda Tiger skrev 2011-10-11 19:07:10 följande:
    Har ni inte ekologiska alls? Det brukar alltid finnas iaf sexpack eko i alla butiker. Om man räknar bort  yttepyttesmå närlivs. Annars får du be butiken ta in ekoägg!
    Fast det blir ju inte speciellt ekotänkande om jag ska köpa en massa småförpackningar heller...
    ska kolla om de inte kan ta in storpack. Eller i alla fall närproducerat...
    Handlar på Willys. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**