• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fiaz skrev 2011-05-19 10:42:38 följande:
    mmm gott! Det ska jag göra!

Lite OT: Men hur sjutton gör ni den där lilla gröna superglada gubben?
    = : - D fast utan mellanslag
  • Bordeaux
    Nallebjörnis skrev 2011-05-19 11:11:59 följande:
    Alltså måste bara berätta nåt helt underbart mina underbara vänner!!! Efter sååååå lång tid fick jag en ny medicin utskrivet på Infektionskliniken... Och imorse vaknade jag och hade inte ont alls och kan gå, ingen huvudvärk eller svimming SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Vad roligt!
    Måste vara en skön känsla att kunna leva som vanligt utan smärtor efter så långtid.
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-19 12:21:33 följande:
    Vad skönt för dig!

Här blev det Lindas pannkakor till lunch. Dottern (13) månader smällde raskt i sig en halv och mumsade vispad grädde. Tänk, hon får fet mat. Vilken hemsk mamma jag är Jag fick i mig 1½ sen var jag mätt.

Var och handlade nyss, fyllde upp kylen med lite kött och korvar som man snabbt kan ta upp när grilltarmen suger Hittade korv från GOL (det ska vara sånt där streck rakt över O:et men jag vet inte hur man gör såna ). Tzatzikigrillare har 1 g kolhydrat och jag köpte några andra nu på 3 g/100. Rätt ok tycker jag.

Va köper ni för bacon? Jag kör Euroshoppers, innan Tulip. Båda är ju lika preparerade med sånt jag inte vill ha.
    Jag köper den billigaste som ser ut som svensk bacon dvs skivad. Annars kan man köpa en baconbit och skiva eller tärna själv. Innehållsförteckningarna på det bacon jag kollat har väldigt få ingredienser och typ bara ett E-nummer så det känns bra.

Jag tänkte prova din sallad igår men hade inte 4pkt bacon
    Nej det var faktiskt creme fraichen och feta osten jag inte hade så jag fick improvisera lite, gott bidde det.
  • Bordeaux
    sasod skrev 2011-05-19 13:10:25 följande:
    Har en fråga: Har kommit fram til att jag måste äta linfrön typ varje dag annars blir jag stenhård i magen (hade en skräckupplevelse förra vecka,,)

Nu äter jag i naturell yoghurt vilket jag helst vill skippa då min mage inte mår så bra av mjölkprodukter. Man kan ju baka något av recepten här men känner mig själv kommer inte göra det hela tiden så kan man göra något enklare?

Dticka i ett glas vatten kanske funkar det?
    Jag tog 1-2msk linfrön och la i ett glas med vatten över natten och sen drack upp allt på morgonen.
  • Bordeaux
    sasod skrev 2011-05-19 13:10:25 följande:
    Har en fråga: Har kommit fram til att jag måste äta linfrön typ varje dag annars blir jag stenhård i magen (hade en skräckupplevelse förra vecka,,)

Nu äter jag i naturell yoghurt vilket jag helst vill skippa då min mage inte mår så bra av mjölkprodukter. Man kan ju baka något av recepten här men känner mig själv kommer inte göra det hela tiden så kan man göra något enklare?

Dticka i ett glas vatten kanske funkar det?
    Att dricka vatten har hjälpt mig faktiskt. Det kan du också prova.
  • Bordeaux
    sasod skrev 2011-05-19 14:49:30 följande:
    Du menar bara dricka vanligt vatten? Jag dricker minst 2 liter varje dag och har så gjort i flera år så tror inte det gör någon skillnad för mig. Den enda skillnaden förra veckan var att jag inte åt några linfrön alls vilket inte var en bra idé för min mage.. Så nu vågar jag inte vara utan dem. Usch ryser när jag tänker på det..
    Ahh oki för jag själv dricker för lite, då jag ofta glömmer bort att jag behöver dricka.
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-19 14:34:30 följande:
    Hmmm ... Euroshoppers hade 4 E-nummer i sig. Jag måste kika efter ett annat alternativ nästa gång känner jag. Men ve och fasa människa, har du inte 4 paket bacon?
    adams family skrev 2011-05-19 13:14:27 följande:
    Vi har 5 mil till närmsta citygross men svänger alltid förbi och bunkrar bacon och kött när vi har vägarna förbi
    Alltså, vad är jag för jädra nöt? Här handlar jag vitkål och köttfärs för att göra kålpudding samtidigt som jag handlar kyckling, lax, kött och korv. Frysen är ju full! Vart ska matlådorna in? *suck vad trött jag blir på mina brighta idéer när de inte klaffar*
    Jag erkänner jag är en dålig människa som inte har kylskåpet fullproppat med bacon

Jag har plats för matlådorna så jag kan ta dem, om du måste bli av med dem
  • Bordeaux
    MTG skrev 2011-05-19 15:43:16 följande:
    Har en allmän deppdag idag tror jag. Vet inte varför egentligen men bara allmänt håglös och orkeslös. Har ingen lust att träna ikväll fast jag borde, är mer sugen på lite mörk choklad och läsa nån bok. Kanske den om lchf som kom med posten idag :) har tränat tre pass i veckan plus promenad imorse, så borde vara ok att skippa. Suck, blir så trött på mig själv när jag ältar ska jag, ska jag inte...
    Jag har varit motsatsen pigg och velat göra ditten och datten men inte kunnat gå hemifrån för diskmaskinsreparatören skulle komma efter kl12. Han är på ingång nu och visst klockan är efter 12 men jag trodde ju att han skulle komma lite tidigare.
    Jag har inte kunnat ge mig ut och jogga, eller handla mat eller gå till tvättstugan.
  • Bordeaux

Jag har utmaning imorgon kaffedejt med en tjej på starbucks. I löööv starbucks kaffedrinkar med massa onyttigheter i så som caramelsyrup. Får väl bli en latte eller liknande.

• Bordeaux
    Linda1976 skrev 2011-05-19 16:03:35 följande:
    Svart kaffe m vispgrädde? (och kanske Canderel, typ)
    Jag kan ju få ett bra alternativ men hur ska jag motstå frestelsen och så är det mitt i lunchen också. Mycket fräscha fruktsallader och annat "nyttigt"
    Jag får tänkta på er och sen känna mig så otorligt jäkla duktig när jag står emot
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**