• Asereht

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fördelen med lchf är att det där med mål om dagen brukar ge sig självt. Man äter när man är hungrig och slutar när man är mätt. I början blir det oftast fler mål och sedan minskar det oftast av sig självt.

• Asereht
    helene306 skrev 2011-04-08 11:30:42 följande:
    Nu är det konstaterat, jag har sabbat min dator. Fick återställa den och nu är det tömd på precis allt: bilder, bilder, bilder, dokument och allt annat som tagits emot eller laddats ner. Fan. Jävla. Skit.

Men men, dottern fyller 1 idag så det är bara att blicka framåt.
    Aj då.

Jag hade en datakrach för ett parår sedan och efter det har jag blivit bra på att bränna ned och spara bilder iaf. Det som är viktigt. Nu har jag både bränt på dvd och så har jag kopierat alla bilder så jag har dem både på min stationära och min bärbara. Lika bra att vara på den säkra sidan.

Grattis till lilltjejen! MIn yngsta blev ett i feb. Nu går det udnan!
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    missypissy skrev 2011-04-12 11:16:32 följande:
    Ja, det är väl så, jag får väl ha lite mer tålamod. Blir tokigt avundsjuk (barnsligt men sant) på exsambon som, trots MASSA fusk, har gått ner ungefär 10 kg. Medan jag står mer eller mindre still. Det är ORÄTTVIST ju!
    Dels så hamnar man på platåer och dels så går det långsammare ju närmre målvikt man är dvs kroppens mlvikt där kroppen tycker att man ligger bra till.

För min del rann 20 kg av på 5 månader sedan blev det tvärstopp. Det är fortfarande tvärstopp men å andra sidan går jag inte upp heller så just nu nöjer jag mig med det. Jag har testat att dra ned på kolhydraterna och köra mindre mejeri som flera här förespråkar men det hade noll effekt så jag lade ned det. Maten blev ju så mkt tråkigare.

Nu ska vi ut och långåka till helgen. Då blir det hotell och uteätande men efter det ska jag testa Skaldemans tips om att trigga igång förbränningen genom att öka intaget under en period. Får se om jag har större tur med det. Händer inget då heller så fortsätter jag bara att äta som vanligt, förhoppningsvis så börjar kroppen känna sig trygg med den nya vikten så saker och ting kommer igång igen och gör den inte det så får jag trösta mig med att jag trots allt gått ned 20 kg på väldigt kort tid och att huvudsaken är att jag inte går upp. En dag i taget hetl enkelt.

Och nej, det är inte helt lätt att tänka så då det är lätt att bli fixerad vid siffror men jag gör mitt bästa för att försöka tänka sunt likväl som att leva sunt.
  • Asereht
    Linda1976 skrev 2011-04-12 12:29:59 följande:
    Nuuuu hittade jag!! 

Men en fundering: Hur ska det gå till? Ska FBgruppen komplettera tråden? Vad ska vi skriva i tråden och vad hamnar på fejjan?

*trögskalle* 
    Undrar samma, oftast när man gör så här så flyttar antingen allt över till fb och tråden dör sakta ut eller tvärtom.
  • Asereht

En annan undran, ska man ange nick eller så för att släppas in eller släpps alla som söker in?

• Asereht

Det går ju att göra slutna grupper här på FL också ifall man vill ha en bildtråd som bara medlemmar i gruppen kan se. Alla kör ju som sagt inte med fb.

• Asereht
    helene306 skrev 2011-04-12 16:02:07 följande:

Låter som du har omställningsbesvär. Har du "råd" med en knäcke och mår bättre av den så låt den hänga med ett tag tills illamåendet känns bättre.

Jag dras med skallebank. Vet inet om det är efter fusk och att jag nu skärpt till mig eller om jag håller på att bli förkyld som båda kottarna är. 1 åringen har gnällt, pipplat, gråtigt och bara varit allmänt jobbig idag Inget vidare med huvudvärk. Till råga på allt deklarerade mannen vid lunch att han skulle ut och bygga när han kom hem. Tjolahopp att vara med gnällischbebisen. Funderar på att byta, jag kan gå ut och bygga och han kan ta barn och hushåll Kruxet är att jag inte kan bygga så som det ska vara men jag kan lägga om plattor

Känner igen. Har också en gnällig ett årin. Han är förkyld och sover apkasst också och min am jobbar sent typ varje kväll. Trött är bara förnamnet just nu.
  • Asereht
    jeng skrev 2011-04-12 16:43:40 följande:
    Men däremot förvånades jag över mängderna. Att en 2åring kan få i sig 3 frukter på en sittning. 
    Matens sammansättning kanske inte är den bästa men det beror ju lite på vem man frågar huruvida maten är ok eller inte. Personligen tycker jag ju att välling är något alldeles otorligt onödigt som uppfinning men för andra är den guld värd tex.

Jag reagerade faktiskt också mest på att man öht får ungen att äta så pass mkt i mängd. Mina barn slutar äta när de är mätta, då kan man truga sig blå utan att man får in minsta lilla smakbit i munnen på dem.
  • Asereht

Jag kommer i mina gamla smala jeans som jag hade innan graviditeten med barn nummer två det vill säga 10 år sedan! De sitter som en smäck. *glad* Storlek vete sjutton men de har varit för små i dryga 9 år så jag är glad oavsett märkning. Solig

Vågen står fortfarande still här, men den rör sig ju inte uppåt heller som tur är. Jag fortsätter äta som vanligt och på kläderna märker jag fortfarande skillnad mot för någon månad sedan och då har jag ändå stått still viktmässigt i över en månad.

Dessutom blev jag nyligen kallad normalviktig under ett samtal, det var inte igår kan jag säga då jag varit "lite rund" i många år.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**