stjierna skrev 2012-05-12 20:32:24 följande:
Ungar nattade. Över till egentid ;)
Jo, vad Anna Hallén skrev var att man går ner olika mycket/snabbt beroende på HUR man har fått sina kilon. Har man (som män oftast gjort) ätit sig upp alla kilon så kan man I SNITT gå ner mellan 1-1,5 kg/v, om man (som kvinnor oftast gjort) svält sig upp i vikt så är viktnedgången något mindre, ca 0,2-1 kg/v. Hon la tygnd på just orden i snitt, eftersom med LCHF är det så att man kan gå ner 2 kg första veckan och sedan stå still i 10 veckor - men med facit i hand har man då gått ner 0,2 kg/vecka och det är en helt normal viktnedgång. Hon menar att sålänge man håller sig under 20 KH/dygn så KOMMER man gå ner i vikt - det kan bara ta lite tid.
MIn historik är ju självsvält, frossa, självsvält, frossa, självsvält, frossa. Ja, jag förstår att min kropp är livrädd och undrar vad jag håller på med. Jag förstår att det kommer ta tid. Men det känns ganska hopplöst att se att 20 kg kommer ta TVÅ ÅR att gå ner - om jag har tur och inte fuskar över 20 KH nån dag...
Jag får väl se det som ett långsiktigt mål och njuta av att jag inte längre har PMDS, ledvärk eller migrän. Och inte fokusera så hårt vid enstaka KH eller var dom kommer ifrån. Jag kommer inte orka leva på en diet där jag inte ibland kan unna mig bär eller dylikt. Det är "illa" nog att jag inte får unna mig min drog - chips :P
Ja detta stämmer säkert. men jag vill ju ha resultat ofta för att bli motiverad. annars blir jag så less. särskilt när man gått upp en vecka
t.om. :(
Ja de skulle ju ta två år för mig med då. blää. räknar inte med att nå målet till nästa månad, men två liksom.. tog ju 5 månader att gå upp (gick inte upp något i början av graviditeten) skulle de då ta två år att gå ner det. de är inte rättvist..