• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur många kolhydrater blir det på de knäckebrödet?

• tiiitti

någon som har ett "bröd"recept där en skiva är max 1 kolhydrat eller så?

Stjierna:!! om du ser detta! När du gick från max 5 till max 10, vad la du till då?
    ingen mejeriprodukter alls>?   

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-05-05 14:25:59 följande:
    Tiiitti: efter en vecka - jag la till mer variation på grönsaker :)

Okey. kan man äta vad som (inom lchf då) så länge man ligger under 10,

eller är de visa grejor man inte bör äta? (som mejeri tex) 
  • tiiitti
    stjierna skrev 2012-05-05 14:28:49 följande:
    vagligt.blogg.se/2012/april/det-godaste-lchf-...

Gör man rutor (12 st) blir det 0,6 kh/styck. Gör man bullar (6 st) blir det 1,2 kh/styck. Supergott bröd!!

tack så jättemycket för receptet. detta ska jag absolut baka idag.

Om man äter detta och sen äter så man fortfarande ligger under 5 kolhydrater. så bårde det ju va godkänt? inte måste man väll bara äta kött,smör,bea å ägg för att de ska va fakir?  
  • tiiitti

precis gjort brödet, mums så gott det blev!! Känns som man fuskat, bara för man ätit en bit "bröd" hihi :)

Imorn till frukost blir det då,1 bit av brödet med smör å skinka, och en äggmjölk. under 1 kolhydrat endast i den frukosten då. :)    

• tiiitti

Jag fick jätteont i huvudet i torsdags, dag 4 på fakir, och antog att de va ketosen. men sen har jag haft ont i huvudet mått illa och varit yr hela fredag lördag och även idag med. Kan de verkligen hålla i sig så länge? eller mår kanske kroppen dåligt av att ligga under 5 kolhydrater? Borde kanske gå upp till 10?

• tiiitti

Stjierna: (ställer ofta frågor till dig, men du har alltid svaren :) )

Den här fina listan du har på fakirvaror, hur mycket kolhydrater dom innehåller, vet du om man kan hitta en sådan lista på fler vanliga lchf varor? ex vitkål  

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-05-06 14:40:43 följande:
    Tiiitti: det är lugnt, jag svarar om jag kan ;) vitkål innehåller 4 kh/100 gr - absolut LCHF-vänligt men kanske inte så fakir?

nej inte särskilt fakir, men jag har gått på fakir en vecka nu och tänkte jag ska gå upp till 10kh per dag nu istället. då måste det ju funka?
    har ätit 2 kh till frkost och 1 kh till lunch, så ligger bara på 3 än. middag landar på 5 ca. det blir ju 8.

äter du 10 om dan med nu? har du gått ner något på det    
  • tiiitti
    stjierna skrev 2012-05-06 20:11:47 följande:
    Tiiitti: jag måste erkänna att jag tappat modet lite när det kommer till LCHF. Jag är inte hungrig alls (och så gar jag haft mens i fem dagar som gör mig depp) så just nu äter jag för att leva, typ ;) har inte orkat räkna eller kolla eller väga, utan ätit det jag varit sugen på för stunden - men hållt mig inom LCHF-vänliga produkter iaf :)

Idag har jag ex fått i mig två stekta ägg till lunch och lite tacos (köttfärs, gurka, lök, CF) till middag. Och jag är proppmätt.

Ok, men det låter ju som du äter bra ändå. hoppas du snart blir av med ditt depp.

jag har jag ju ätit 5 alla dagar denna veckan, och varit proppmätt varje dag. idag har jag ätit 10, och jag är hungrig ??? har ätit både kokosfett, bea och smör idag, så är ju inte förlite fett iaf... 
    aja, blir kanske bättre imorn igen.. 
  • tiiitti
    Isbit skrev 2012-05-06 18:27:51 följande:
    Jag tänkte baka nåt gott bröd men jag har inte bakepro.
    Måste man ha det ? Jag får inte tag i det & dessutom vill jag baka nu.
    Kan man ta nåt annats isället?

det receptet jag fick av stjierna igår va det inget bakepro i. kolla tillbaka några sidor, eller gå in på hennes blogg
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**