• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tiiitti:

Pannkaka 1 portion

» 0,5 msk Fiberhusk 1 Kcal
    » 1,0 dl Vispgrädde 40% fett 375 Kcal
    » 1,0 st Ägg kokt 70 Kcal
    » 0,1 tsk Joderat salt 0 Kcal

Fett: 45 g Protein: 8 g Kolhydrater: 3 g 446 kcal

Har kopierat detta så vet inte om de blir rörigt att läsa.

• Hoppet 3
    tiiitti skrev 2012-05-11 12:19:43 följande:
    Är allt på pizza godkänt förutom degen?
    Gör egen pizza.

Ett recept från mariannslchf.se/

Pizza

Som INTE smakar omelett eller är degig.

1 pizzabotten:

1 ägg

1 msk vatten
    0,5 dl kokosnötsmjöl

1 tsk fiberhusk
    0,5 tsk bakpulver

1/4 tsk salt

Gör så här:

Vispa ägg fluffigt i några minuter, tillsätt vatten och blanda. Blanda de torra ingredienserna och blanda väl runt. Låt svälla i 5 min.

Lägg degklumpen på bakplåtspapper och kavla ut den med ett bakplåtspapper över degen, eller tryck ut den till lämplig tjocklek och storlek.

Grädda i 200 grader i ca 7 minuter.

(Pizzabottnarna här kan styckfrysas med smörgåspapper emellan, bara att ta fram och tina dem lite lätt, lägga på det gottiga och grädda vidare.)

Ta ut pizzabottnen och sänk temperaturen till 175.
    Lägg på tomatsås/tomatpuré. Köttfärsklickar eller tonfisk, lökringar, paprikaringar mm mm. Här sätter bara fantasin stopp. Avsluta med rikligt med riven fet ost över och grädda i 175 ca 10 min.
    Strö oregano över innan servering.

Tomatsås:
    Jag blandar tomatpurén med olivolja, lökpulver och basilika.

Jag tycker att den är toppen om man är sugen på Pizza men inte behöver överskrida KH. 

• Hoppet 3

Synden straffar mig väl.... Har så ont i magen och kan inte tänka på annat... När hade jag gaser i magen senast???? Hjälp!
    Köpte en påse salt lakrits igår och möla i mig. Var så mätt men skulle ändå trycka i mig den. Att jag aldrig mer ska göra på detta viset är en sanning som heter duga efter denna upplevelsen.
    Idag blir de åter till de normala så magen får lugn och ro igen.

• Hoppet 3

Med tanke på att vi pratar om mejeriprodukter så undrar jag om de blir mindre insulinpåslag med laktosfria mejerier då man tar bort största delen av mjölksockret i mejerierna?

• Hoppet 3

Hokuspokus:
    Tips att lägga in mat i matdagboken. se
    Där kan du räkna ut allt du vill mer eller mindre.

• Hoppet 3

Jag ballade ur helt idag. Åt inget föräns 11.30 idag. "brunch" sedan var jag småsugen på saker hela tiden och gick och köpte mig en bytta med Ben

• Hoppet 3

Gjorde kolasåsen som någon hade lagt ut recept på. Oj va gott de var. Farligt gott. De ska jag göra fler ggr.

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-13 19:03:39 följande:
    Hoppet 3: var det mitt med kokossockeet? Såååå god! Slurp :P
    Ja kokossockret..... Mums
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**