• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jaha. nu kunde jag inte hålla mig...har gjort glass på 2 ägg gulor och 1.5 dl grädde och 1 msk kokossocker.
    Ätit 2 rutor 90% lindt choklad oxå.
    Bara för denna röda tant ska komma på besök. morrrrrrr 

• Hoppet 3
    tilj75 skrev 2012-05-18 19:29:12 följande:
    Du är ju jätteduktigt om du kan hålla dig till det!
    Heja heja!!!

Igår hade jag gått upp ett kilo på en vecka och i morse hade jag gått ner 1.5 kilo sen igår.... Börjar tro min våg är trasig eller driver med mig.
    Tack! Men jag bröt min fakir idag!

Fast de gör inget. Jag kan köra på till helgen igen eller så kör jag vanlig LCHF fast helt utan mejerier. 
    Hoppas bara att de funkar!

• Hoppet 3
    dotson skrev 2012-05-19 07:50:20 följande:
    Jag har körde lchf fram till 1 april (från 25 jan) och gick ner från 79 till 71,5. Hade inga problem att följa dieten. Så nöjd, kände mig smal och hyn var fin och jagköpte en massa snygga blusar att ha på mig då jag räknade att ligga på 67-68 nu. Men nu har jag spårat ur. Frukost går bra men sedan vräker jag i mig mackor och godis och skräp. Är hungrig hela tiden och värst av allt. Vågen stod på 75,6 igår så jag är snart tillbaks där jag började. Snälla peppa mig alla ni som är så duktiga. Mår så dåligt av av att vakna varje morgon och vara så här svullen med stora påsar under ögonen.
    Har själv varit där!
    Har dock aldrig ätit ris bröd pasta eller potatis. Saknar aldrig detta konstigt nog.
    De jag saknar mest kan vara choklad och godis och då salt lakrits.

Jag vill peppea dig att BÖRJA OM idag eller i morgon. Vänta inte tills måndag som start dag. Bara bestäm dig och planera lite mat för några dagar så blir de lättare att äta de istället för att om man inte vet bara tar något.
    Drick mycket emellan målen vatten , kaffe ,te, bubbelvatten.
    De har hjälpt mig att hålla borta suget.
    Men jag vet att hormoner kan ställa till minst 1-2 ggr/ månad i allafall för mig.
    Vet inte om jag hjälpt dig med detta dock.
    Kör på nu så det ryker!! DU KAN!!!! Solig 
  • Hoppet 3

Sådär ja!
    Då har jag gått 4 km på 40.56 min och snitthastighet på 5.90
    Den röda tanten kom i morse och
    migränen infinner sig nu så Imigran nässpray har åkt in i näsan och jag mår illa!

Trevlig helg på er!

• Hoppet 3

Är de någon på rak arm som vet vad 18 g (2 bitar) 86% lindt choklad har för kh?

• Hoppet 3

Så där ... Nu har jag haft lite ajafrossa. Men skyller på mensen och migränen idag. Ska inte köra fakir i veckan då jag har blodbrist. Måste få i mig spenat och broccoli. Tänker köpa mig kalvlever och steka med lite lökpulver och gräddsås. Äter iofs järntabletter. Men tror att jag behöver grönsakerna. Ska till läkare på återbesök på måndag. Hoppas blodvärdet har blivit bättre.

• Hoppet 3
    Glass skrev 2012-05-20 09:42:31 följande:
    fast jag måste tänka lite....

Kolhydratkänslig

Insulinproduktion på "max"

laktoskänslig

Är man kolhydratkänslig i den mening att man går upp av kolhydrater så måste det ju innebära att man är insulinrestistent. Dvs förstadiet av diabetes 2.
    Insulinresistensen brukar ganska snabbt bli bättre om man inte utsätter kroppen för saker som triggar insulinproduktionen för mycket. Dvs. Kolhydrater, laktos, mjölkprotein och vanligt protein.
    Insulin behövs ju för att kroppen ska ta upp på kolhydrater och proteiner, och vi måste ju ha i oss protein för att överleva.
    Då behöver man alltså öka insulinkänsligheten. Det finns säkert massor av sätt, men att träna, äta kanel, grönt te, gurkmeja är några sätt som ökar insulinkänsligheten, vad jag vet nu på rak arm.   

Insulinproduktion på "max" då är det alltså lite brist på insulin som är problemet. Fast, då borde det ju egentligen bara innebära att blodsockret blir för högt och att cellerna inte får i sig protein och socker, eller?
    Det här vet jag inte så himla mycket om egentligen....

Laktoskänslig. Ja, då kan inte kroppen bryta ner mjölksockter och man får ont i magen eller blir gasig. Det spelar ingen roll alls när det gäller insulinkänslighet eller så. Jo, man tar ju upp mindre socker om man är laktosintollerant, för det kommer inte ut i kroppen från tarmarna.

Så, nu fick jag tänka lite...
    Har svårt att förstå även om du skriver det utförligt! Glad

Jag är laktosintolerant...... Har och ska nu hålla mig ifrån mejerier vilket jag tycker är svårt då jag bäst tycker om mitt kaffe med laktosfri grädde i.
    Får köra smör i maten. Tyckte jag blev mätt av fettet jag fick när jag åt CF youghurt, grädde. Det blir svårare.
    Ska man ta lika mycket smör som de mejerier som jag åt innan.
    Önskar ju hålla mig mätt emellan måltiderna.

Nu till ngt annat:

Har i dagarna 4 tränat 2 dgr PW och 2 dgr kroppsstyrka.Tar inte ut mig med denna träning kan jag tillägga men ändå att jag får upp puls.(känner mig duktig)

Har två ggr av dessa 4 dgr fått hjärtklappning alldeles efter utförd träning eller under tiden.
    Har hört att man ska ta de lugnt om man har blodbrist.
    Hur är de med detta egentligen?
    Försöker hitta info på nätet men där står de att om man har si eller så.
    Någon som vet och kan ge mig ett ja eller nej som svar.

Kram

• Hoppet 3

Kan någon vänlig själ säga mig vad som kallas mejerier förutom yougurt grädde och cf? Vad är all sorts ost i sammanhanget?

• Hoppet 3

Glass:
    Du är underbar med din förklaring! Tack nu trillar poletten ner. Kan planera mina mål bättre nu. Tack kära du!

• Hoppet 3

Jag har idag ballat ur totalt med att äta nej nej saker. Vet tyvärr inte varför.....är ARG på mig själv.
    Hoppas att de är ok att ta detta idag och köra på i morgon igen. Började med Pf för ett tag sedan gick över till Fakir men klarade inte det så ville hoppa på vanlig LCHF igen men kan inte förmå mig äta frukost längre.....de skrämmer mig. De känns som att jag skulle göra ngt dunderfel om jag åt frukost innan kl 11. Blir lite nojig.
    Men att äta lakrits idag skrämmer mig inte... vad ska jag göra?? Kram 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**