**Den stora feta LCHF-tråden**
Ollebulle:
Då förstår jag att de inte är så roligt. Alla möter vi våra "motblock". Här kan vi i allafall stötta varandra! Kram till dig! Vi kämpar på!
Ollebulle:
Då förstår jag att de inte är så roligt. Alla möter vi våra "motblock". Här kan vi i allafall stötta varandra! Kram till dig! Vi kämpar på!
Ni som kör med ketos stickor.
När på dagen mäter ni?
Och hur ser man när man är på väg och falla i Ketos?
Trappas de upp dag för dag?
RebornEve:
Där ser man. Mycket att lära sig om saker och ting har jag ju ännu.
Tackar så mycket!
Åt broccoli från förskolan idag då de bjöds på broccoli sås med pasta. Jag hade med mig camenber och en ölkotv men ville ha lite broccoli till. Så jag tog upp 4 små träd och sköljde dom för att såsen skulle försvinna. När jag sedan åt dom smakade dom sött. Som om de var socker på dom. Läskigt tyckte jag. Är glad att jag inte äter vanlig mat längre.
Jag är så glad. Idag när jag var till läkaren för återbesök så hade mitt blodvärde stigit till 131!
Har alltid legat på 135-138 tills för två månader sedan när jag var där för jag kände mig trött och de tog prover låg den på 110!?
Har aldrig haft så lågt blodvärde någonsin.
Har nu knaprat Järnpiller sedan dess och idag visade de sig gått så bra!
De känns som jag vunnit något så glad är jag. Hihi
Jag är 175 och väger 75.8 i daxläget. Vill ner till minst 70 innan jag går på semestern. Hade i allafall varit trevligt. Har varit mycket svårt att gå ner. Står och pendlar mellan 75.5-76.8. Tröstlöst. Har fått tips att äta en liberal LCHF men blir lite rädd för att plötsligt öka från 4-8 kh / dag till 40-50 kh / dag. Ska jag vara riktigt ärlig vet jag inte hur eller vad jag ska äta utan att vara orolig för att magen ska börja krångla igen. Äter en mycket strikt LCHF idag. Frågan är vad som är bäst??
Har köpt en ny våg idag. Ska väga mig på den samma tid i morgon som på min gamla.
Undrar nu oxå hur tidigt man får vätska i kroppen då mensen kommer. Dagar innan eller då de börjar eller efter?
Har ingen koll mer än att magen blir stor när mensen börjat.
Hur är de för er?
TomMon:
Ge dig inte. Har haft samma bekymmer.
Men vad 17 de är du som bestämmer vad du ska äta. Ingen annan ska styra det.
Hej på Er alla!
Är så glad för i morgon kommer min mamma hem. Hon bor utomlands.
Midsommar på fredag och då undrar jag vad ni har har tänkt äta som
lunch +middag?
Önskar lite tips.
Mmmmmm, det låter smarrigt!
Ska inhandla maten i morgon.
Så nu kan jag skriva en lista med goda saker att ha på midsommar.
Ska ha egen mat med för att inte de andra ska behöva tänka på mig.
Känns lättast så.
Ska även jag äta jordgubbar med grädde.
Trevlig Midsommar önskar jag Er alla!
Buscemi:
Vad tänker du då för mat? Vill du skriva vad för mat och hur mycket?