• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ollebulle:
    Då förstår jag att de inte är så roligt. Alla möter vi våra "motblock". Här kan vi i allafall stötta varandra! Kram till dig! Vi kämpar på!

• Hoppet 3

Ni som kör med ketos stickor.
    När på dagen mäter ni?

Och hur ser man när man är på väg och falla i Ketos?
    Trappas de upp dag för dag?

• Hoppet 3

RebornEve:
    Där ser man. Mycket att lära sig om saker och ting har jag ju ännu.
    Tackar så mycket!

• Hoppet 3
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 11:29:27 följande:
    Nu har det verkligen börjat hända saker igen på vågen 1,2 kg ner sen i fredags, men det är ju mensvikten som försvinner nu.
    På tisdag har jag kört tre veckor och jag har redan gått ner 5,9 kg, det är jag väldigt nöjd med
    Grattis !

Själv har jag ätit en boost diet Fettfasta som kommer från atkins dieten.
    man äter
    max 100 g fett  och 1000 kcal / dag i 4-5 dgr.
    Har sedan igår gått ner 0,6 från igår.
    Har dessutom hamnat på ketos 8 (näst mörka lila) från i fredags.

• Hoppet 3
    TomMon skrev 2012-06-10 19:21:30 följande:
    Ok, jag menar den rena Bacardin, inte de färdigblandade grejerna. Men den rena borde vara ok då? För det är ju inte mycket man dricker av just själva spriten.
    Jag kollade på livsmedelsverket och då innehåller rom 0,3 g kh / 100 g
  • Hoppet 3

Åt broccoli från förskolan idag då de bjöds på broccoli sås med pasta. Jag hade med mig camenber och en ölkotv men ville ha lite broccoli till. Så jag tog upp 4 små träd och sköljde dom för att såsen skulle försvinna. När jag sedan åt dom smakade dom sött. Som om de var socker på dom. Läskigt tyckte jag. Är glad att jag inte äter vanlig mat längre.

• Hoppet 3

Jag är så glad. Idag när jag var till läkaren för återbesök så hade mitt blodvärde stigit till 131! Solig
    Har alltid legat på 135-138 tills för två månader sedan när jag var där för jag kände mig trött och de tog prover låg den på 110!?
    Har aldrig haft så lågt blodvärde någonsin.
    Har nu knaprat Järnpiller sedan dess och idag visade de sig gått så bra! 
    De känns som jag vunnit något så glad är jag. Hihi 

• Hoppet 3

Jag är 175 och väger 75.8 i daxläget. Vill ner till minst 70 innan jag går på semestern. Hade i allafall varit trevligt. Har varit mycket svårt att gå ner. Står och pendlar mellan 75.5-76.8. Tröstlöst. Har fått tips att äta en liberal LCHF men blir lite rädd för att plötsligt öka från 4-8 kh / dag till 40-50 kh / dag. Ska jag vara riktigt ärlig vet jag inte hur eller vad jag ska äta utan att vara orolig för att magen ska börja krångla igen. Äter en mycket strikt LCHF idag. Frågan är vad som är bäst??

• Hoppet 3

Har köpt en ny våg idag. Ska väga mig på den samma tid i morgon som på min gamla.

Undrar nu oxå hur tidigt man får vätska i kroppen då mensen kommer. Dagar innan eller då de börjar eller efter?
    Har ingen koll mer än att magen blir stor när mensen börjat.
    Hur är de för er?

• Hoppet 3

TomMon:
    Ge dig inte. Har haft samma bekymmer.
    Men vad 17 de är du som bestämmer vad du ska äta. Ingen annan ska styra det.

• Hoppet 3

Hej på Er alla! 

Är så glad för i morgon kommer min mamma hem. Hon bor utomlands.Skrattande

Midsommar på fredag och då undrar jag vad ni har har tänkt äta som 
    lunch +middag?

Önskar lite tips.

Solig

• Hoppet 3

Mmmmmm, det låter smarrigt!

Ska inhandla maten i morgon.
    Så nu kan jag skriva en lista med goda saker att ha på midsommar.
    Ska ha egen mat med för att inte de andra ska behöva tänka på mig.
    Känns lättast så.

Ska även jag äta jordgubbar med grädde.  

Faile skrev 2012-06-19 19:37:15 följande:
    Här finns det rätt mycket lchf-produkter i affären och nu har de även börjat sälja falsk potatissallad, så det blir det med nåt grillkött, ägg och lchf-rabarberpaj tänkte jag.
    Vilken affär kan du köpa falsk potatis sallad? Vad har de i den?

• Hoppet 3
    Faile skrev 2012-06-20 07:29:27 följande:
    birgittahoglundsmat.wordpress.com/2012/02/03/.../

Jag tänkte göra den själv, men så talade en vän om att det finns i affären och jag som inte gillar att laga mer mat än nödvändigt köper hellre
    Jag bor på Åland, tror tyvärr inte det är många butiker i sverige som har det. Här har utbudet ökat senaste året så det mesta, kokosmjöl, stevia, många olika lc-bröd, lchf-sallader osv finns i affären.    
    Va bra du har det! hihi....

Hoppas på att fler tar efter även om de i affärena runt omkring här har en hel del utbud men skulle uppskatta lite till  och att framför allt alla restauranger kan erbjuda LCHF genom att ta bort potatis pasta bröd ris  eller redd sås och istället kan sätta dit en klick bea smör eller cf utan att ta en extra avgift.
    Ska kolla detta med falsk potatis sallad .Annars gör jag ju en själv oxå.

Söker tips på en mycket god och likvärdig potatis sallad om någon har ett bra tips?

• Hoppet 3
    Postis skrev 2012-06-19 21:31:29 följande:
    Vi ska äta getostpaj (LCHF, med botten på bla mandelmjöl), köttbullar (har gjort egna, LCHF såklart), ugnsgrillad kycklingfilé, sallad (på tomat, paprika, gurka, babyspenat eller ruccola, nötter och fetaost -min favorit), gräddfil med gräslök samt färskpotatis och sill för de som äter det.Till efterrätt blir det Moniques cheesecake (ingen som gjort den?) med jordgubbar till de som vill ha det och LCHF-glass med jordgubbar till de som föredrar det (typ barnen). Känns lite vågat med efterrätterna då jag aldrig gjort dem innan och inte vet hur "osött" de smakar om man är van vid det söta, men det är en risk jag tar. I värsta fall får vi väl ta fram sockerglass som gästerna får äta till jordgubbarna.
    Det lät oxå gott. Jag får göra getostpajen en annan dag Solig

Tack för tipsen! 
  • Hoppet 3
    Zafir skrev 2012-06-20 09:15:16 följande:
    Jag körde nån variant av 80/80/20 modifierade efter mina önskemål så blev 85/5/100 och då blev kcal ca 1200 per dag. Då började jag rasa... Nu pausat, äter det jag vill inom lchf. Står still. Tänkte köra igen en v efter midsommar igen i tre veckor.
    Nu blev jag nyfiken.Glad 

Vad åt du då?
    85/5/100 ??

• Hoppet 3
    skånetös78 skrev 2012-06-20 12:16:30 följande:
    Jag brukar göra min med tärnad zucchini, majonnäs och creme fraiche som rörs ihop. Sen i med hackad rödlök,dill,en klick fransk senap,ett hackat äpple (om man är lite mindre strikt). Lite salt&peppar. Kanongott!
    Mums!
    Tack så mycket.Skrattande
  • Hoppet 3
    Zafir skrev 2012-06-20 22:54:38 följande:
    Jag körde appen shape up och la in allt jag åt. 85g protein Max 5g kolisar och 100 g fett per dag.
    Körde frukost lunch och middag. Alltid 2 ägg med smör på morgonen. Sen kött, fisk eller fågel de andra målen och har sås till typ bea eller majonäs.
    Inga mejerier, inte ens ost. Heller inte grönt eller nötter. Alltså strikt!

Har ätit nu efter hur kroppen sagt mig vilja: grädde i kaffet, mer grönt samt ost och crème fraîche. Äter nötter och jordgubbar.
    Har gått ner några hekton och passerat min svåraste brytpunkt:)
    Kan du inte ha App så finns shape up på internet och är gratis.
    Jag ligger på runt de oxå..bara lite mindre proteiner. Äter brieost till lunch varje dag 60 g.eller Fetaost
    Annars oxå bea olika varianter smör, kyckling, lax, ölkorv. Spenat. Kaffe + grädde 2 tsk *2/dag
    Jag kör Matdagboken.se
  • Hoppet 3

Buscemi:
    Vad tänker du då för mat? Vill du skriva vad för mat och hur mycket?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**