**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej!
Jag har precis fått hem Dreamfields pasta..
ÄR den verkligen ok att äta?
Är det nån som har lite bra info till mig.
Hej!
Jag har precis fått hem Dreamfields pasta..
ÄR den verkligen ok att äta?
Är det nån som har lite bra info till mig.
En undran jag fick nu när jag legat magsjuk i helgen.
Vad är snäll mat mot magen? Nu har jag faktiskt fuskat med smörgåsrån och rostbröd.
Vet inte om det heller stämmer, men det är sånt jag hört är lätt och snäll mat man ska börja med efter en magsjuka.
Kött, ägg och ostar är inte alls nåt jag var sugen på.. Inte heller keso och rysk yoghurt.
Inte för att det var hela världen att jag fuskar.. Det struntar jag i egentligen, men blev mest fundersam på vad som är extra snällt för magen när man varit sjuk..
Nån som kan svara på om Icas stevia strö är ok att använda?
Om inte, jag har aldrig vågat baka, för jag vet inte vad jag ska använda för sötningsmedel.. Vilket är bäst och smakar godast?
Nån om vill hjälpa mig?
Tack så mycket för era svar om Icas Stevia strö!
är lite glad just nu. Denna vecka har jag hört av flera olika personer att jag blivit mindre.
Det är sån otrolig känsla att få höra det. Jag har aldrig lyckats med viktnedgång tidigare..
Har ingen våg just nu, men tror det har blivit lite neråt trots att det känns som om jag står still eftersom så många påpekat det..
Jag är lycklig!!
idag ska jag testa en ostkaka!
såg ett gott o enkelt recept på nätet..
Har satt igång med lchf igen efter ett bra tag med vanlig mat, svullande av skräp osv.
Mår mycket bättre redan, efter 3-4 veckor..
Men.. jag börjar bli lite illamående på en del mat..
Som till helgen, vill gärna äta nåt gott till tv:n.
Ost, korv osv.. Funkar nästan inte längre. Jag blir illamående..
Jag gillar ju det egentligen, men vet inte varför det framkallar detta.
Har nästan tappat ätsuget vissa dagar.
Det har gjort att jag dragit ner i mängd på mat, vilket i sig är jäkligt bra, då jag äter rätt mycket.. :)
Men jag undrar bara om det är fler som har/ har känner igen sig?
Visst kan jag vara utan gott, det är inte det, men känns lite trist att inte unna sig något alls till helgen.. :(
Jag har köpt Hasselnötssmör.
Vill göra något gott med den. Nåt lite "godisaktigt".
Har ni tips?
Jag kör på en rätt liberal lchf. Vardagar är rätt lätt och jag brukar hålla mig till det jag ska.
Men har svårt för helfeta produkter alla gånger. Vispgrädde köper jag sällan, lagar mest på matlagningsgrädde osv.
Jag brukar dock ha en "ätardag" då jag kan äta godis och chips..
Trots min egen variant har jag gått ner 6-7 kg sen september.
Antar att det kanske hade varit mycket mer om jag kört på "rätt" sätt, men gillar mer mitt sätt..