• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

TomMon skrev 2012-07-05 03:24:18 följande:
    Martina 76: Vad heter den ölen? Finns den på Systemet?

nu har jag googlat!

Spendrups och pripps har bland annat öl med mycket lägre kolhydrater än min lättöl jag drack igår!! hahaSkrattande 
    Finns på bolaget.. 

• Spana
    Martina 76 skrev 2012-07-05 06:50:24 följande:
    Igår blev det frossa; LCHF-pizza med oxfilé, bea och mängder med ost. På det LCHF glass enligt recept ni lade upp igår i tråden. Mums!!! Jag är fortfarande proppmätt!

åh fy fan vad gott det lät!!! Tungan ute
  • Spana

Liten fråga om toalettbesök..

innan jag började med lchf gick jag på toaletten varje morgon i princip.

Nu är det inte alls lika ofta. Vaför kan det vara så? Trodde det var bra att gå varje dag. Känns som det blivit sämre i det avseendet. Mår ju bra i övrigt med magen osv.. Men är lite fundersam bara.    

• Spana
    Ellaria skrev 2012-07-07 10:58:58 följande:
    Nuuu har det hänt! 79.1 på vågen imorse! Jag har inte sedan jag kan minnas vägt såhär lite. För 10 år sen, när jag var 13, vägde jag 80.

Jag är skitglad men jag har ett liiiitet problem. Det syns inte! Eller, folk säger att det syns men jag tittar mig själv i spegeln och ser exakt lika stor ut som jag gjorde när jag vägde 104. Det enda som blivit smalare så jag kan se det är runt bysten och jag kan ju knappast ha tappat 25 kg bara där. Är det jag som inbillar mig eller?

Som tillägg för nykomlingar; jag har nått 25 kg på ett halvår (och lite till) utan att vara superstrikt (förutom de tre första månaderna) och utan periodisk fasta och warrior diet och massa sånt. Det går, men kanske inte för alla. Första tre månaderna var jag som sagt rätt strikt, åt inte ens nötter, och började träna flera gånger i veckan. Numera har jag inte tid att träna så mycket så det blir bara ett spinningpass på söndagarna och jag äter både nötter, bär, mjölkprodukter, LCHF-bröd och finncrisp men självklart inga andra kolhydratsbovar.

Åh vad duktig du är!! Är grymt avis!!
  • Spana

Nu har jag varit "duktig" och gjort egna lchf-snickers...

När jag är klar, ser jag att mitt jordnötssmör inte är den rätta sorten utan innehåller 22 gr kh.. :/

Funderar på att slänga dom.. Får väl se hur sugen jag är ikväll. Typiskt.Skrikandes  

• Spana
    TomMon skrev 2012-07-07 13:39:52 följande:
    HokusPokus: bra jobbat!!

Spana: släng dem eller ge bort dem, det hade jag gjort. Mitt dåliga samvete hade varit monumentalt om jag ätit av dem. Tråkigt med tanke på jobbet du lagt ner... :(

hm.. kanske skulle gegga ihop mörk choklad med jordnötter bara? Ge bort kan jag inte göra, för dom blev så fula :p
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-07 14:20:09 följande:
    Spana, de blir inte snyggare där de hamnar heller 

sant! Glad

Men jag misslyckades med allt totalt. Allt smälte liksom ihop.. :) Men jädrans vad gott det hade varit ikväll när man sitter ensam hemma framför tv:n Gråter Vad ska jag nu äta?? 
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-07 14:24:40 följande:
    Du kanske ska prova lchf-bountyn? Hade gärna testat att göra snickers men jag har blivit allergisk mot jordnötter på gamla dar 

behövs många ingridienser till den?
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-07 14:35:11 följande:
    vardagfest.blogspot.se/search/label/Recept%20...

Beror ju på vad man redan har hemma förstås. Hittade detta enkla nu, har själv inte provat den varianten.

vad gulligt av dig att länka! :)

Får se hur orken ligger till lite senare.. Annars får det bli lite vin och en mörk chokladbit.. Eventuellt några jordnötter. :) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**