Skruttefia skrev 2012-03-07 11:23:48 följande:
Hur hanterar ni kommentarer på jobbet? Jag tar med matlåda till lunchen, så då slipper jag de dagliga kommentarerna. men - vi har gemensam frukost minst en gång i veckan och likaså fikabröd minst en gång i veckan. Det är inte mycket jag kan (eller snarare VILL) äta och naturligtvis så blir det kommentarer. Jag försöker hålla mig väldigt neutral och säger något svävande om att jag dragit ner radikalt på socker/möjl/pasta/ris och börjat röra på mig mer för att få bort mina "trivselkilon" - andas inte ens ordet LCHF. Blir bara så J...A trött eftersom det tydligen är otroligt provocerande för många att jag är så "karaktärsfast"

Jag nämner inte heller lchf på jobbet, säger att jag har dragit ner på kolhydrater för att jag mår bättre då. När man säger att man mår bättre blir det inte så mycket kommentarer. Jag har blivit av med min migrän sedan jag började med lchf och det brukar jag säga som anledning då är det ingen som kan säga att det jag äter inte är bra
Jag åt inte tårta som serverades innan lchf heller eftersom jag inte gillar tårta men visst har jag fått kommentarer, men jag anser inte att någon annan har med det att göra. Socker är inte bra för någon, det är ju inte något "lchf-påhitt" och vill de proppa i sig socker är det deras val, jag väljer att låta bli