**Den stora feta LCHF-tråden**
Ser framför mig pasta med köttfärssås där lchf byter ut det mot smör strimlat som spagetti med köttfärssås över. Så menade han alltså att man åt lchf
Ser framför mig pasta med köttfärssås där lchf byter ut det mot smör strimlat som spagetti med köttfärssås över. Så menade han alltså att man åt lchf
Loorena - jag känner mig inte helt trygg i att det är bra på lång sikt och välkomnar nya studier. Men jag mår bra av den här maten och kommer därför fortsätta så länge jag mår bra
Kostrådgivarna.se har veckomatsedlar som olika lchf-kostrådgivare får komponera.
Taniko - min man har också förfettad lever och äter lchf. Hans värden har blivit bättre sedan han började med lchf. De senaste rönen tyder på att det är kolhydraterna som är värst för levern. Testa lchf och tänk bara på att gå och kolla dina värden efter ett tag
Håller med om att texten i länken ovan (till Anna hallen) verkligen är läsvärt!
Lina Sofi - havre skulle j
Äsch dumma telefon, skickade för tidigt! Jag skulle välja havre då det inte innehåller gluten.
Nä bovete är inget sädesslag utan som du säger en ört. Det använder vi mycket till vår veteallergiska dotter
Kanske nån vänlig själ kan svara på min fråga.
Jag har ätit LCHF i snart tre veckor. De första 3 dagarna kändes magen så platt som den typ aldrig gjort, det kändes bra i kroppen men hade huvudvärk pga omställningen. I fredags ville jag ge upp....jag ville inte käka lchf mat mer pga olika saker så jag käkade kyckling med pommes på fredagen, på lördagen käkade jag lchf mat men åt godis på kvällen. Sen bestämde jag mig. Jag skulle fullfölja min plan och började då käka lchf igen på söndagen. Idag är det tisdag och jag känner mig plufsig, har svullen mage och inte alls så lätt och härlig som de första dagarna när jag började med detta. Varför får jag inte tillbaka den platta magen och den "braiga" känslan igen? Kan det jag åt i lördags fortfarande sitta i?