• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nessima skrev 2011-05-27 11:37:42 följande:
    Som du säger, vikten spelar egentligen ingen roll. Men har man vägt något innan och varit nöjd så motsvarar det ju en viss storlek i ens eget huvud. Som att komma i jeansen igen och det är ju lättare att tänka i kilon bara för att man är så van vid det. Jag längtar efter att komma i mina jeans med 29'' i midjan!

Du får väl träna på något annat sätt än gym under tiden du är i Sverige och innan. Promenader och jogging är gratis (fruktansvärt tråkigt tycker jag, men man kan nog tvinga sig till det ett tag i brist på annat)! Var bor du någonstans (eftersom du ska på semester i Sverige)?

Jag vill också komma igång och träna, men är fortfarande lite seg av övergången från kolhydrater. Dessutom är det svårt att komma igång när jag är så beroende av att sambon ska vara hemma och gosa med bebisen under tiden. När jag har som mest energi och lust att träna är han givetvis på jobbet eller borta någon annanstans.

Det känns jättebra att tappat 4 kilo även om det är vätska. Vätska tar ju faktiskt också plats! Har nu tappat 18 kilo sen dagen innan förlossningen för 8,5 vecka sen. Synd att jag gick upp så mycket, annars hade jag ju kanske varit "klar" nu :P
    Det är 29" jag vill ner till, mina 30" från HM växer långsamt. Jag tror det är olika storlek på samma storlek. Jag provade 3st jeans i 29" och jag var olika nära att kunna knäppa dem, ett par fick jag ihop men min rumpa är för står att man såg lite av den. Inte snyggt och godkänt. Jag är päron så jag är rund om rumpan och har stora lår och liten midja som ibland kan ställa till det. Provade ett par jeans i storlek 38 som jag kom i *lycka* men jag har en kjol i 40 som jag inte kommer i *olycka * Jag ska försöka att inte stirra mig blind på storlekarna utan ha det som sitter snyggt. Men många av mina "smal"jeans har storlek 29 så ner i dem ska jag. Jag tyckte iof att 29 var en stor storlek när jag skaffade det.

Jag har tänkt att jogga och promenera i Sverige för jag tror vädret är mer anpassat för det än det vad det är här, skit varmt och sol eller lagom temperatur och hällregn. SKulle kännas bra att kunna klara av att såringa spåret 2.5 och/eller 5an.
    Bor i Bern, Schweiz det är mycket branta backar så när jag väl kommer ut och joggar och promenerar så tar det på krafterna pga alla uppförsbackar. Jag har aldrig haft någon vidare bra kondition så jag orkar fortf inte att jogga i uppförsbackarna. *skäms lite*

Jag är ju "bara" beroende av gymmets öppettider, men jag vet inte vilket gym jag ska ta. Det finns ett som är cirkelträning och bara kvinnor. Lite stationsgympa först en minut kondition t.ex. hopprep sen en minut styrka bicepscurl t.ex. Hade ett sånt gym i Norrköping jag gick på och hade snygg kropp, men sen gillar jag ju också traditionella gym samt traditionella gyms gruppträningar. Förhoppningsvis kan jag prov träna på de olika gymmen och känna efter, helst en kombo av båda.

18kg på knappt 9veckor är ju jättebra!!
    De sista kilona är ju dem som sitter som berget, de tar ju alltid tid tycker jag
  • Bordeaux
    katja74 skrev 2011-05-30 08:11:28 följande:
    Hej tråden! Vad äter ni till frukost? Är trött på baconomelett nu.
    Ägglatte, två ägg(jag använder hela och är nog ensam om det) 0.5dl grädde, 3-4dl kaffe och ca15g kokosfett. Brukar vispa ihop äggen, kokosfettet som är helt flytande pga värmen i köket och grädden medan kaffet kokar och sen blandar jag i det och dricker. Ibland byter jag ut kaffet mot te, ibland har jag i lite vaniljpulver eller kanel
  • Bordeaux
    katja74 skrev 2011-05-30 08:55:58 följande:
    Gud vad smart! Tycker du att du står dig bra på det? har svårt att äta på morgonen, så det här måste jag testa.

Tack!
    Ja det tycker jag att gör blir jag lite småhungrig eller sugen tar jag ett par babybel på förmiddagen. Försöker att alltid ha babybel i handväskan för man vet aldrig omdet finns mat i närheten när man blir hungrig/sugen
  • Bordeaux
    beccagranen skrev 2011-05-30 10:07:07 följande:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NU HAR VI EN EGEN LCHF VIKTTRÅD!

FYLL I ERA RESULTAT NU!

www.familjeliv.se/Forum-24-406/m59236867.html

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har jag skrivit in mig och borde gjort det igår då vågen visade 67kg idag var jag tillbaka på mina 68kg
  • Bordeaux
    Annanym skrev 2011-05-30 21:02:35 följande:
    Och har sällskap av det här gamla! Men lämna oss inte för det va?
    Och ofrivilligbonusmamma; jag åt minst 100g av lindts mörkachokladkulor i lördags, de där som Jucea brukar/brukade prata lite om. Men vi var på bio och jag sköter mig väldigt bra annars så och jag delade faktiskt 200g påsen med gubben. Och som ett brev på posten så väger jag 1kg mer idag än i går som jag antar är vatten. Vid alla snabba uppgångar och nedgångar antar jag att det "bara" är vatten.
  • Bordeaux
    Postis skrev 2011-05-30 21:20:49 följande:

Slänger in en fråga här då jag inte fått svar på tråden jag startade tidigare idag: är det någon som vet någon bra LCHF-vänlig restaurang i Motala? Ska dit över helgen och både jag och sambon äter LCHF.

För övrigt kan jag berätta att jag sedan en tid försöker läsa ikapp tråden, men det verkar vara ett hopplöst projekt för jösses vad ni skriver! Men det är trevlig läsning, jag gillar verkligen den här tråden.

Texas longhorn om det finsn där
    Annars är det bara att be om köttbiten med sallad ist för pommes, det gör jag ofta. Annars tar man något annat på menyn och gör lchf-vänligt
  • Bordeaux
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-30 21:25:17 följande:
    Nejdå jag stannar och läser lite i smyg Flört Ska bara försöka hitta tillbaka till självdiciplinen som infann sig för några veckor sedan. Vet ju att lchf är något som verkligen funkar för mig och som gör att jag mår bra. Men har man väl börjat stoppa i sig fel saker vill man bara ha mer, mer och mer..
    Bordeaux skrev 2011-05-30 21:10:01 följande:
    Och ofrivilligbonusmamma; jag åt minst 100g av lindts mörkachokladkulor i lördags, de där som Jucea brukar/brukade prata lite om. Men vi var på bio och jag sköter mig väldigt bra annars så och jag delade faktiskt 200g påsen med gubben. Och som ett brev på posten så väger jag 1kg mer idag än i går som jag antar är vatten. Vid alla snabba uppgångar och nedgångar antar jag att det "bara" är vatten.
    Jadu, idag har jag klämt i mig 2 marabou sensation på 138 g vardera i stort sett helt själv..
    Och i helgen som var kom hetsätning som ett brev på posten. Klämde i mig chips å smågodis (och allt annat som låg framme) som om det vore min sista måltid..
    Usch marabou är inte riktigt choklad när man äter mycket lyxchoklad. Börjar tycka att Lindts chokladkulor de mörka altså känns som billig choklad om man jämför med de handjorda mörka skitdyra pralinerna. Har börjat äta choklad från riktiga chokladbutiker. Men så bor jag i chokladlandet också, vet inte hur jag ska göra i Sverige under semestern.
    Du vill faktiskt inte äta billig choklad och chips som bara är goda de första två, du vill faktiskt äta goda ostar, med ett gott torrt vitt vin till.
  • Bordeaux
    jeng skrev 2011-05-30 21:33:16 följande:
    Mähh, EmmaU, VÅGA INTE TALA ILLA OM LINDOR LINDTs MÖRKA KULOR!!!!! INget slår dom!!!

Jag har precis avverkat värsta tallriken med kycklingklubbor, pommes, salt och majjo. Fint om man bortser från pommesen antar jag, ur LCHF-synvinkel. Ur min diets synvinkel så suger hela maträtten.... Sånt är livet. Nya tag imorrn! 
    Förlåt *går bort och ställer mig brevid ofrivilligbonusmamma och ronnbat i skamvrån*
    Linda1976 skrev 2011-05-30 21:42:07 följande:
    Det har gått framåt. Finns (iaf här i Göteborg) fantastisk choklad, bla hos Flickorna Kanold
    Linda1976 skrev 2011-05-30 21:42:36 följande:
    Och Malmö chokladfabrik är den enda i landet som gör egna praliner direkt från kakaomassa! 
    Kommer tyvärr inte passera varken Malmö eller Göteborg
    Har inte Kahls kaffehandel(eller vad de nu heter) praliner som skulle kunna vara fina lyxiga goda och handgjorda med tanke på priset. Vänta nu det har ju öppnat en chokladbutik i Linköping hmm kanske finns hopp. Skulle vilja unna mig lite fin choklad efter mina tentor så jag har något att se framemot.
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-05-30 22:29:33 följande:
    Vart har den chokladbutiken öppnat??
    Öpnnat, den är inte ny öppnad men det känns så för man/jag är sällan där
    Högt upp på storgatan ganska nära domkyrkan och slottet på vänster sida om man går från stora torget och uppåt. Butiken/kafeet heter chocolate.
  • Bordeaux
    Nessima skrev 2011-06-05 16:58:03 följande:
    Tror inte det är någon bra idé att utesluta alla kolhydrater när man ammar. Läste på kostdoktorn.se att han inte rekommenderade en alltför strikt LCHF-kost när man ammar eftersom det inte finns studier på det. Fast framför allt tror jag inte det är bra eftersom det hittills har resulterat i att mjölkmängden har minskat de dagar jag ätit mindre mejeriprodukter/grönsaker. Brukar därför försöka hålla mig runt 30-40 g kolhydrater per dag. Vad gäller träning är det inte helt lätt att hitta tid eller ork för det med en 2 månaders bebis hemma. Det är nog bara att vänja sig vid tanken att vikten inte kommer lossna så snabbt som jag önskar.
    Jag har sett ganska många som ägnar sig åt barnvagnsjogging. Hålla i barnvagnen och jogga fram istället för att gå. Men du kan ju annars gå snabbt med barnvagnen, kanske ha vikter vid fötterna för att få lite extra.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**