• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det är GRYMT omotiverade att ha gått upp 9 hg sen jag skärpte mig med både mat och träning efter decembers galna frossa... (Som istället gav ett minus på vågen)

• standby
    Ninis skrev 2013-01-11 07:21:12 följande:
    Standby,Det är säkert vätska. Vätskebalansen i kroppen kan ju skilja sig från en dag till en annan.

Vet 17 det... Det har gått långsamt uppåt. Jag har tränat 2 ggr denna vecka efter ett 2 månaders uppehåll, har hänt tidigare att jag gått upp då. (Kroppen samlar på sig vätska???) Hoppas nu på att trenden vänder bara :)
  • standby

Nu tre kg kvar till målvikt. Nästa stora (större?) utmaning kommer börja, att skaffa lite muskler på denna klena kropp Tungan ute. Har alltid varit så himla svag, måste jobba på att komma över min "gym-fobi", pass går bra men att stå ensam, exponerad på gymmet är jobbigt...

Min mage kommer aldrig bli helt som förr (alltså innan barnen) men jag är ju över 35 och har fött 3 barn så lite svinn får man räkna med. 

• standby

Ovan skulle ha varit min efter-bild, med komplementterande före-bild men dottern har raderat alla bilder jag tog precis när jag körde igång med LCHF.... Korkade jag som bara hade dem i kameran och inte hade laddat över.

Hade varit kul att ha bilder sen då, eftersom jag själv har mkt svårt att se stor skillnad på min kropp, trots att jag gått ner 15 kg. Med 2 konkreta bilder är ju jämförelsen lättare.

Någon mer som känner så? Att man inser att man gått ner en del, märker att man kan ha mkt mindre storlekar i kläder men ÄNDÅ så ser jag så stor ut i mina egna ögon när jag ser mig i spegeln...     

• standby

Tack men jag står i en fördelaktig vinkel inser jag. Min rejäla bristning vid naveln efter en piercing är allt annat än snygg.. Men det ser ju ingen förutom i bikini iaf.
    Bristningar klarade jag mig hyfsat undan trots att jag hade gigantisk gravidmage, särskilt m barn 2.

• standby

Ninis - jag tror mitt problem vid naveln skulle vara rätt lätt att åtgärda kirurgiskt men vet ej vart jag ska vända mig.
    Vårdcentral eller plastikkirurg, hur gjorde du?
    Känns som om VC kommer tycka typ "skyll dig själv". Ps jag tog ut piercingen när jag blev gravid så jag gjorde så gott det gick men det blev åt skogen ändå.

• standby

Ninis - nej jag vet att de ej remitterar t bukplastik, jag skulle ev kunna tänka mig en liten dock.
    Vet ej hur navelbråck ser ut om mitt problem skulle kunna räknas dit. Då står det ut va? Sånt problem har jag ej så det blir plastik i så fall. Om jag orkar ta tag i det ngn gång.

• standby

Ninis - bra jobb m ny lägsta! Ja bra jobbat alla som hänger i :)
    Hur lång är du Ninis? Jag är 174 och har 67 som mål (står på 68,3 idag, efter allt syndande i dec vägde jag mitt lägsta, 67,7) men skulle nog helst vilja ner t 65.

• standby

GRYM paj jag gjorde idag! Pajskal på mandelmjöl och sesamfrön.
    Fyllning: chèvre, grönkål, rökt kalkon och valnötter. Äggstanning över också.
    Är ingen särskilt bra och flitig matlagare så jag blir så glad när jag får till det så gott.
    Och lchf-vänligt :)

• standby

Jag körde samma deg som millifjor, klämde ut den direkt i pajformen.
    La chèvre i botten, i med grönkål, nötter och kalkon, sen äggstanning på 4 ägg 3 dl grädde, salt och peppar i.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**