• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

RebornEve skrev 2013-01-16 17:46:00 följande:
    Off topic men jag måste, lilltjejen har skrikit och gnällt hela dagen. Hon och pojken har bråkat om allt. Hon har skitit ner sig och kläderna 4 gånger. Normalt så kan hon allt själv. Idag har hon inte kunnat något själv.
    Jag mår skit, feber och ont i hela kroppen. Idag känner jag att jag lever.
    Det enda jag ser fram emot idag är påsen med godis som min pojkvän var så snäll och kom med förut.
    Negativ till tusen, hoppas på en bättre dag imorrn !

Fy fy fy, stackars dig! När jag är magsjuk blir jag typ tillintetgjord. Min skräck är att det skulle inträffa när mannen inte är hemma, och behöva ta allt själv. Precis som du får göra nu...
    Hoppas alla blir friska snart!

Idag har jag vräkt i mig en liten påse torkade tranbär, säkert proppat med kolhydrater, orkar inte ens se efter he he.. Men jag kände mig blodsocker-svajig på em och det brukar jag aldrig göra annars.
    Goda var de iaf ;)     
  • standby

ReborneEve - nä man klarar ju när man inte har annat val men jag lider verkligen med dig.

• standby

Krya på er sjuklingar! Inte kul när det slår till.

Själv är jag rätt knäckt, har gått upp 2 kg på 2 veckor. Mitt mål kommer längre och längre bort igen...
    Fattar inte vad som är fel, jag har inte ändrat något men jag mår inte helt bra (stressad, trött, mkt bråk med barnen) så det kanske påverkar?

• standby

Rosa H - jag har hållit på drygt ett år och gått ner 15 kg. Mår i allmänhet bättre, slipper blodsockerdip etc.
    Plus att man slipper en hel del onödiga tillsatser då lchf för mig

• standby

Såphia, jag har BMI 22,7 nu och har riktigt svårt att bli av med ngr kilo till.
    Jag får satsa på att få en starkare kropp istället mha träning :D

• standby

Shemira- ha ha det tror jag INTE! Har aldrig hört. Jag sinttar 7-8 stora koppar svart te per dag (alltid gjort, både innan och på lchf) och mitt blodsocker är alltid prima.

Gällande glukosbelastning ville de göra det på mig under min tredje grav. Pga att min pappa har lite tendens t db typ 2. Jag sa bara att jag inte ville (då pga att jag har hemskt svårt att plåga i mig den flytande glukosen) och det var helt ok att slippa.
    ( hade det vanliga prover visar tecken på db hade jag så klart gjort belastningen men ville ej "bara för att" )

• standby

dotson, ge exempel på vad och hur mkt du äter en typisk dag så är det lättare att ge tips och råd.

• standby

ReborneE, försök att inte ha dåligt samvete över den maten, det är nog ingen större fara bara en helg och det har ju ett syfte, att göra det bästa du kan av din situation nu.
    Hoppas det snart vänder för dig.

• standby

Heja Paulas! Vet hur det känns så där i början. Jag ar precis börjat våga mig in på cirkelgympassen :).
    Åt precis ett gäng smågodisar. Förbannat onödigt men riktigt gott.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**