Martina 76 skrev 2011-03-10 19:55:20 följande:
Alltså, detta med kaffe och te med mjölk i är mitt "stora" problem. Genom mat idag hade jag totalt fått i mig endast 2 g kolhydrater. Men så lägger jag till mitt te- och kaffedrickande, och jag kan verkligen inte dricka utan grädde och mjölk, så vips så är jag uppe på 9 g istället. 7g är hyfsat mycket bara för att dricka lite kaffe och te och då har jag ändå inte tagit någon kopp ikväll, vilket jag gärna skulle vilja göra. Hur ska man komma tillrätta med detta? Någon som har något tips?
Tyckte själv att jag luktade skumt idag och det smakade illa i munnen så jag köpte stickor på apoteket och jag är i ketos (säger man så? att man "är" i ketos?). Inte mörklila, men iaf mörkrosa. Kanon! Nu har jag motivation att stå emot fredagsfikat och vinet i morgon kväll. Vill ju inte sabba förbränningen nu när det är igång på allvar!

Jag vill också ha kaffe och te med mycket "vitt" i, jag kan bara inte lära mig av med det. Jag gör en liter äggmjölk i taget enligt recept från
lchfbutiken.se som jag har i te och kaffe istället. Den ska bara innehålla 0,5 kh per dl. Fast jag gör min äggmjölk på smör istället för kokosfett.