**Den stora feta LCHF-tråden**

Oj! Här skrivs det så mycket att man inte hinner med!
Tack för era synpunkter om jackan! Jag har köpt den på Intersport. Jag kommer att behålla den trots att passformen inte är optimal för jag orkar inte leta mer. Den var inte särskilt dyr och jag hoppas att jag kan köpa en jacka i mindre storlek nästa år. Jag håller med om att den är lite stor men jag kunde knappt knäppa den i mindre storlek. Passfomen blir ju lidande eftersom tillverkaren förutsätter att en person som har stl 44 är lång också och inte knappa 160 cm som jag...
@Kaya: Jo, jag BORDE nog vara en stl 36 med min längd, men tyvärr är jag långt ifrån den storleken. Jag ser nog smalare ut på kortet än vad jag gör i verkligheten. Spegeln smalnar också av en lite grann har jag märkt. Jag blir ofta arg över att jag ser tjockare ut i andra speglar. Som sagt så är jag tjockast på mitten och har smala ben. När jag har varit som smalast förr i världen och tagit mått på kroppen och jämfört med storlekstabeller har jag haft stl 36 över rumpan och stl 42 i midjan...
Jag drömmer mycket men jag sätter det inte i samband med att jag äter lchf. Jag har alltid haft livliga drömmar!
Jag tycker också att Lindt 90% är riktigt god, mycket godare än deras 86% (eller 85%?). Tyvärr har de slutat sälja den på min närmaste affär. Lika bra i och för sig då jag inte bör ha för mycket choklad hemma (= inte äta så mycket choklad). Marabous tycker jag är okej men då ska det helst vara den med mint och då blir det för mycket kolisar...
Skit också, jag har fått någon sorts magsjuka. Typiskt för mina svärföräldrar har kommit hit och ska sköta barnen så att vi kan renovera ett rum. Hälsofil och smörgåsrån är det enda jag kan tänka mig att äta just nu, inte bra men det är väl bara att gilla läget och ta nya tag när magen mår bättre.
Ojdå! Precis när ni diskuterar sötningsmedel har jag bakat (med sukrin bla.). Kanske någon ändå är intresserad av en kryddkaka som är så nära vanlig sockerkaka jag kan tänka mig?
Jag har för mig att det diskuterades här i tråden för någon dag sedan att alla får göra som de vill med sin mathållning och väljer själva sina kolhydrater. Jag gillar att experimentera och då framför allt med bakning, det innebär inte att jag alltid har fikabröd i magen ! Om jag ska gå ner i vikt kan jag inte äta så mycket godsaker, även om de är "godkända". Hoppas ni förstår hur jag menar!
@kaya: jag tycker inte att du ska skämmas för att du häller bort oljan från tonfisken, den oljan är inte den allra bästa ur fettsammansättningssynpunkt (oj nu hittade jag nog på¨ett ord ). Det är bättre att fetta upp tonfisken med annat. Jag häller alltid bort oljan också, det är ju inget gott att sörpla i sig i alla fall!