Inlägg från: Ziggystardust |Visa alla inlägg
  • Ziggystardust

**Den stora feta LCHF-tråden**

ThePointOfItAll skrev 2011-03-31 10:18:08 följande:
    Testade jackor på HM förra veckan, en i stl 42 passade perfekt utan att vara tight men i de flesta andra kunde jag knappt knäppa stl 44, eller så satt de fördjävligtSkrikandes
    Det beror väl lite på modell också. Eftersom jag inte har någon midja blir ju figursydda kläder tajta så jag får väl skylla lite på modet... Som sagt, jag vet ju att jag inte är smal men jag tycker inte att jag ser såå fet ut? Utan kläder gör jag ju det såklart men med kläder? Dålig bild... Detta är alltså en jacka i stl 44...

• Ziggystardust
    P28 skrev 2011-03-31 10:43:28 följande:
    Kul med lite bilder här i tråden!

Jucea, jag tycker att du har gjort ett hästjobb med viktnedgången! Så himla duktigt! Och så fina dina barn är Glad

Bonusmamma; Grattis till omförmningen av kroppen!

Ziggystardust; Nej det där ser verkligen inte ut som en jacka i storlek 44!? Men du ser väldigt fin ut i den!
    Tack! Jag funderar på att byta till en svart, man kanske ser smalare ut i det Drömmer! Detta är första gången jag lagt ut en bild på mig själv! Men jag vågar nog aldrig visa mig utan kläder, jag beundrar er som vågar och tycker att ni är fina! OT, men har ni sett bloggen kroppsbild.se ? Om inte, kolla den, det är så härligt att se att alla kroppar faktiskt är vackra oavsett form (ok, groteskt feta á la 250 kg har jag lite svårt att tycka är vackert men ni fattar) !
  • Ziggystardust

Oj! Här skrivs det så mycket att man inte hinner med!

Tack för era synpunkter om jackan! Jag har köpt den på Intersport. Jag kommer att behålla den trots att passformen inte är optimal för jag orkar inte leta mer. Den var inte särskilt dyr och jag hoppas att jag kan köpa en jacka i mindre storlek nästa år. Jag håller med om att den är lite stor men jag kunde knappt knäppa den i mindre storlek. Passfomen blir ju lidande eftersom tillverkaren förutsätter att en person som har stl 44 är lång också och inte knappa 160 cm som jag...

@Kaya: Jo, jag BORDE nog vara en stl 36 med min längd, men tyvärr är jag långt ifrån den storleken. Jag ser nog smalare ut på kortet än vad jag gör i verkligheten. Spegeln smalnar också av en lite grann har jag märkt. Jag blir ofta arg över att jag ser tjockare ut i andra speglar. Som sagt så är jag tjockast på mitten och har smala ben. När jag har varit som smalast förr i världen och tagit mått på kroppen och jämfört med storlekstabeller har jag haft stl 36 över rumpan och stl 42 i midjan...

• Ziggystardust

Jag drömmer mycket men jag sätter det inte i samband med att jag äter lchf. Jag har alltid haft livliga drömmar!

• Ziggystardust

Jag tycker också att Lindt 90% är riktigt god, mycket godare än deras 86% (eller 85%?). Tyvärr har de slutat sälja den på min närmaste affär. Lika bra i och för sig då jag inte bör ha för mycket choklad hemma (= inte äta så mycket choklad). Marabous tycker jag är okej men då ska det helst vara den med mint och då blir det för mycket kolisar...

• Ziggystardust
    Asereht skrev 2011-04-01 18:18:13 följande:
    Var det inte någon som gjorde glass på Mascarpone? Hittar inte inlägget med recept och jag minns inte vem som skrev inlägget.
    Jag har gjort glass med mascarpone men inte skrivit om det i tråden! Nu var det länge sedan jag gjorde det, börjar vara dags Tungan ute!

Blanda 1 ask mascarpone med 1 ½ tsk vaniljpulver och ev. sötningsmedel (jag har smakat av med hermesetas) rör i 3 äggulor. Vispa 3 dl grädde och blanda allt, frys minst 4 timmar.

Riktigt gott! Jag har testat smaksätta med kakao och det blir jättegott, funkar nog bra med likör eller annat också. Det går bra att byta ut mascarponen mot philadelphia men då blir det lite mer som frusen cheesecake.
  • Ziggystardust

Skit också, jag har fått någon sorts magsjuka. Typiskt för mina svärföräldrar har kommit hit och ska sköta barnen så att vi kan renovera ett rum. Hälsofil och smörgåsrån är det enda jag kan tänka mig att äta just nu, inte bra men det är väl bara att gilla läget och ta nya tag när magen mår bättre.

• Ziggystardust

Ojdå! Precis när ni diskuterar sötningsmedel har jag bakat (med sukrin bla.)Drömmer. Kanske någon ändå är intresserad av en kryddkaka som är så nära vanlig sockerkaka jag kan tänka mig?

Jag har för mig att det diskuterades här i tråden för någon dag sedan att alla får göra som de vill med sin mathållning och väljer själva sina kolhydrater. Jag gillar att experimentera och då framför allt med bakning, det innebär inte att jag alltid har fikabröd i magen Flört! Om jag ska gå ner i vikt kan jag inte äta så mycket godsaker, även om de är "godkända". Hoppas ni förstår hur jag menar!

• Ziggystardust
    Faile skrev 2011-04-07 15:00:26 följande:
    Ser ju jättegott ut! En fråga bara, varför har du blandat både sukrin och canderel? Kan man inte ta bara sukrin, eller är det nån smak från just canderel du ville ha?

Jag äter så himla strikt jämt jämt, så någon helg då och då gör jag godsaker som bounty eller ischoklad och då med sukrin i.
    Jag har aldrig varit sockerberoende så som vissa är, så jag har inget direkt problem med sug efter och då tycker jag att jag kan unna mig sötningsmedel någon gång
    Tack! Jag blandar för jag tycker att enbart sukrin ger en "kall" smak, om jag blandar märks det mindre. Om jag hade haft stevia hemma hade jag hellre tagit det men den är slut. Jag tycker tyvärr att sukrin triggar mitt sötsug så jag försöker att inte använda det så mycket. Men i bakning så fyller ju sukrin som socker.
  • Ziggystardust
    ThePointOfItAll skrev 2011-04-07 18:03:43 följande:
    Jag ska testa när sonen fyller 2 om några veckor, borde funka utmärkt!
    Jag har gjort nåt liknande för nåt år sedan, men då hade jag inte sukrin utan typ Canderel. Det gick det med men det borde bli bättre med sukrin.
  • Ziggystardust

@kaya: jag tycker inte att du ska skämmas för att du häller bort oljan från tonfisken, den oljan är inte den allra bästa ur fettsammansättningssynpunkt (oj nu hittade jag nog på¨ett ord Tungan ute). Det är bättre att fetta upp tonfisken med annat. Jag häller alltid bort oljan också, det är ju inget gott att sörpla i sig i alla fall!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**