Inlägg från: LoveMyFamily |Visa alla inlägg
  • LoveMyFamily

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan någon kunnig kommentera min matdag?

Frukost: 2 kokta ägg, mosade med 2-3 klickar majonäs, 4 skink-skivor, ett stor glas vatten

Lunch: 2 ägg, ca 2 msk grädde, (omelett), 1 dl räkor och 2 skivor skinka + stort glas vatten

Har druckit 2-3 glas vatten (samma stl som vid frukost och lunch)

Gör jag fel?

• LoveMyFamily

Kaya: Oftast äter vi annat till lunch (rester från gårdagens middag) men nu fanns inget lagat så då gjorde jag så

• LoveMyFamily

När jag tränar på gymmet så kör jag olika maskiner 1 timme. Tar aldrig för mycket vikt utan kör hellre många rep.

Men nu j*vlar ska jag klara av det här.

Ni som är i början, har ni inte svårt för att undvika vissa saker?

Jag har ätit godis och dyl i påsk , har så svårt att låta bli.

Ännu en start och nu ska det gå.

• LoveMyFamily

ang fiberhusk: hur gör ni med det i t.ex. pannkakor. Min fiberhusk stelnade rejält i konsistens direkt så det var svårt att göra någonting av det. Ska det vara så?

• LoveMyFamily

Men en fråga till: Även om man har olika sorts kroppar så inom närmaste veckorna borde väl något hända på vågen/måtten om man följt LCHF..
    jag är "tyvärr" en sådan människa som måste se resultat för att orka/vilja fortsätta.

• LoveMyFamily

Kaya: Jag tränar bara på maskinerna där. Lyfter inga vikter.

Jag har hört att man inte ska ta i för hårt utan hellre göra flera ggr om man inte vill ha STORA muskler då.

• LoveMyFamily

Jag fattar inte hur 3 vågar kan visa så olika så vilken ska jag tro på?
    Vi har två vågar hemma och de visar rätt så lika men vågen på VC visar 4 kg mer.

Jag har börjat att mäta mig men vill också kuna jämföra på vågen.

• LoveMyFamily

Jag förstår att det inte går att fuska på LCHF, men det är nog inte bara Maddisen som har fuskat här inne..

Idag mätte jag mig och det var några cm här och var som minskat =)
    Även på vågen men den vet jag inte om jag kan lita på.

• LoveMyFamily

En dum fråga: Så eftersom ni säger att LCHF är en livstid, kommer ni ALDRIG mer äta en kladdkaka, en pizza eller godis? Det låter väldigt konstigt iaf för mig, jag vill dock kunna ha ett sunt förhållande till sådant.

Jag har aldrig frossat i något, men är tyvärr skåpätare/känsloätare.

• LoveMyFamily

Tack för era svar:
    Jag har inte varit "sån" som ätit godis varje dag eller druckit läsk varje dag utan det kanske blev en kaka där, smörgåsar till frukost, fredagsmys, lördagsgodis.

Sedan har jag stort problem att jag inte känner om jag är hungrig eller ej, utan min mage kurrar/låter då jag ätit, jag äter alldeles för snabbt och tar gärna om i bara farten.

Tänk om man kunde varit nöjd då jag hade 42-44 i stl. Fast man har ju faktiskt fött 2 barn också och det gör väl sitt.

• LoveMyFamily

Oki, jag menar att det man köper på ica är ju i folie typ och då är det lätt att räkna ut hur mycket man ska ha.

Jag ska prova något av dem du rekommenderade

• LoveMyFamily

Linda: Nu hänger inte jag med. om man ska göra ischoklad ska man väl ha 100 g kokosfett och då blir det väl int 20 gr för det?    Eller hur menar du?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**