• MrsQuitaz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilket prat om kladdkaka, är det någotn som har lust att lägga ut det berömda receptet?

• MrsQuitaz
    MrsMurphy skrev 2011-03-02 18:15:44 följande:
    Den kom just på mail! Insåg att min receptsamling bestod av en herrans massa gotta och brödrecept. *blänger på Denebola* Lindas tips i en annan tråd om förslag på olika mat var med också.
    man tackar och bugar! =)
  • MrsQuitaz

Var hittar jag sucrin? finns det något annat sötningsmedel som är ok?

Sen undrar jag om något vet vart man får tag på OLWs mandlar, har vänt upp och ner på halva stan utan resultat och jag vill ha de där jävla mandlarna nu!

• MrsQuitaz
    Jag tänkte gör oopsies imorgon, är dem goda tro? Jag ogillade pones så ni har ett hum om vad jag gillar.
  • MrsQuitaz
    Linda1976 skrev 2011-03-03 20:45:24 följande:
    Japp! Om man har i lite fiberhusk så blir det mer brödigt. Många recept är utan å då är det mer omelettaktigt.
    Eftersom jag hade fiberhusk i både pannkakor och i pones och hatade smaken så misstänker jag att det är fiberhusken som är boven. Jag gillar nog inte smaken av den.
    Hur mycket husk skulle du rekomendera?
  • MrsQuitaz
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-03 20:50:07 följande:
    Tack! De blev goda, men lite "torra" och smuliga. Tips? Himla goda med Bregott och ost iaf och jag tror att lillsorken kommer att uppskatta dem också. (Hmm, nästan lite kaksmak?)
    MrsQuitaz skrev 2011-03-03 20:43:25 följande:
    Jag tänkte gör oopsies imorgon, är dem goda tro? Jag ogillade pones så ni har ett hum om vad jag gillar.
    Jag tyckte bättre om pones än oopsies. De var för .. degiga/svampiga i konsistensen och smaken var inte min grej heller. Har du testat andra "bröd"?
    Nej de enda bröd jag testat är pones och så har jag stekt pannkakor som var allt ännat än goda, på fiberhusk bland annat. Vad finns det mer för brödrecept som jag kan testa?
  • MrsQuitaz
    Linda1976 skrev 2011-03-03 21:00:23 följande:
    Helt ärligt så märker jag inte av smaken? Det är ju så lite i? Är du säker på att det är husken du smakar? Men en matsked kanske... jag mäter inte, jag skakar i lite, så blir det som det blir.
    Jag kan inte tänka mig att något annat i bröden eller pannkakorna skulle smaka så illa. kesella, grädde och ägg har jag ju bakat med tidigare och det är ju gott. Husk däremot är nytt och kanske är det en vanesak. Jag testar oopsies och har i lite husk så får vi se. 3e gången gilt!
  • MrsQuitaz

Jag har insett att sen jag började med lchf så är mitt humör väldigt dålig. Jag är ständigt sur, arg, ledsen eller allmänt nere. Jag är som ett åskmoln mestadels av tiden. vad kan detta bero på?

• MrsQuitaz
    Asereht skrev 2011-03-04 19:59:33 följande:
    Vad trist. Själv är jag faktiskt mer jämn i humöret, förmodligen pga jämnare blodsocker. Blir inte alls lika berg och dalbaneaktig i humöret som jag annars brukat vara.

Vet faktiskt inte vad det kan beror på men förhoppningsvis finns det någon med råd att ge som kan råda bot på det trista humöret.
    Jag är också jämn i humöret men inte positivt jämn. Jag är en väldigt känslig människa men nu känns jag bara illsken och nere hela tiden. Det är inte alls kul och jag kommer liksom inte ur det =(
  • MrsQuitaz
    helene306 skrev 2011-03-04 20:16:29 följande:
    Musli (vet inte om hon är i denna tråd?) tipsade om att man kunde äta en liten bit kall kokt potatis om man var lite rivig eller nere. Varför kall kokt potatis var bra har jag dock inte lagt på minnet. Det var typ 1/4-dels potatis man tog innan man gick och la sig. Nu vet jag inet hur länge du kört men omställningsbesvär? Kroppen typ tänder av. Annars: hur har du det omkring dig med barn, stress, jobb osv. Jag blir världens ragata när jag får sova taskigt vilket jag får varje natt så du kan tänka dig djungelvrålet som fyras av x antal gånger mot trotsig 6-åring ...

shadowstorm: Jag tror faktiskt ditt illamående beror på omställningsbesvär och att du behöver mera kolhydrater. Testa att få i dig lite mer kolhydrater och se om det blir bättre. Sen trappar du ner successivt. Änvänder du kokosfett? Överdoserar jag det blir jag rätt illamående och det kör igång i magen ordentligt.
    Jasså potatis, det kanske jag skulle testa då. Jag är inne på min 4e vecka så jag vet inte om det fortfarande är omställningsbesvär. Jag sover sådär, har en 1 åring som sover väldigt dåligt och går upp kl 5 samt en 2,5 åring som driver mig till vansinnet ibland men jag förösker hålla humöret uppe gentemot dem. Min man däremot får ta emot en hel del, minst sagt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**