helene306 skrev 2011-03-04 20:16:29 följande:
Musli (vet inte om hon är i denna tråd?) tipsade om att man kunde äta en liten bit kall kokt potatis om man var lite rivig eller nere. Varför kall kokt potatis var bra har jag dock inte lagt på minnet. Det var typ 1/4-dels potatis man tog innan man gick och la sig. Nu vet jag inet hur länge du kört men omställningsbesvär? Kroppen typ tänder av. Annars: hur har du det omkring dig med barn, stress, jobb osv. Jag blir världens ragata när jag får sova taskigt vilket jag får varje natt så du kan tänka dig djungelvrålet som fyras av x antal gånger mot trotsig 6-åring ...
shadowstorm: Jag tror faktiskt ditt illamående beror på omställningsbesvär och att du behöver mera kolhydrater. Testa att få i dig lite mer kolhydrater och se om det blir bättre. Sen trappar du ner successivt. Änvänder du kokosfett? Överdoserar jag det blir jag rätt illamående och det kör igång i magen ordentligt.
Jasså potatis, det kanske jag skulle testa då. Jag är inne på min 4e vecka så jag vet inte om det fortfarande är omställningsbesvär. Jag sover sådär, har en 1 åring som sover väldigt dåligt och går upp kl 5 samt en 2,5 åring som driver mig till vansinnet ibland men jag förösker hålla humöret uppe gentemot dem. Min man däremot får ta emot en hel del, minst sagt!