**Den stora feta LCHF-tråden**
Proverna visade ingenting men jag ska tillbaka på måndag för att göra ordentliga prover på njurar,lever och sköldkörteln bland annat.
Dag 3 PF och det känns bra. Äter mellan 12-18 :)
Proverna visade ingenting men jag ska tillbaka på måndag för att göra ordentliga prover på njurar,lever och sköldkörteln bland annat.
Dag 3 PF och det känns bra. Äter mellan 12-18 :)
Hur många dagar i rad kör ni periodisk fasta? Är inne på dag 4 och vet inte om jag borde fortsätta eller sluta?
Jag behöver verkligen gå ner 10 kg till 3 juni. Tror ni att jag klarar det och hur tror ni att det bästa sättet är?
Jag har hittills på 1,5 månader gått ner 10 kg redan men det är alltid lättare att bli av med de första. Missförstå mig rätt, jag har 30 kg totalt till att gå ner men nu fokuserar jag på 10 till!
Vad ska jag tänka på, äta? Pf (körde 1 veckan 18-12 och gick ner 2 kg men stannade sen. Mejerier äter jag väldigt lite av, mest smör. Tränar ca 3 ggr i veckan.
Hjälp??
Jag fick igår hem mitt blodprov svar. Där står att allt ser bra ut men att jag har D vitamin brist. Eftersom jag vill undvika piller undrar jag om någon vet vilken föda som innehållet mest D vitamin?
Tack för tipset! Äter dessvärre inte över hälften av de ovan nämnda fisk sorterna så jag får fortsätta med fullfeta produkter. I juni och juli kommer jag dessutom befinna mig i ett varmt land med massa sol så förhoppningsvis får jag en del därifrån med :)
Spökplumpen: jag känner igen mig mycket i det du skriver. Min mamma pikade mig som barn och orden du får sluta äta ekar fortfarande i bakhuvudet. Dessa ord yttrades tillsammans med "ät upp all mat" trots att jag inte var hungrig. Kände mig som barn alltid som en gödd gris men hade ingen påverkan på det.
När det kom till vänner hade jag, som du, skolkamrater men aldrig mer än så. I gymnasiet tog jag dock tag i det och talade högt och tydligt om för mig själv att jag är vacker och bra. Jag duger! Det fick min självkänsla att öka men samtidigt blev jag blind för det faktum att jag var överviktig. Jag spenderade många år med att se mig själv i spegeln men aldrig riktigt se bilden av mi själv. Jag såg en söt tjej till ansiktet men tittade liksom inte vidare. När nära människor till mig frågade om jag var nöjd med min kropp svarade jag alltid ja. Jag sa att jag gillar att vara mullig. Problemet var att jag var väldigt stor och inte mullig. Efter att ha fött barn och gått upp 35 kg med vardera började jag se min kropp igen. Det var då all barndomsångest kom tillbaka och det är sedan dess jag arbetar med mig själv. Med både kropp och själ. Balansgången är svår men jag har tillit för mig själv, äntligen!
Reborneve: beklagar er sorg :(
Rödnos: tänker också som ovan, ät lite liberalare. En frukt om dagen eller dubbla kh intaget du har idag. Du kanske behöver lite fler kh för att kroppen ska sammarbeta.
Jag mår heller inte lika bra denna gången men sen jag började pf 18/6 daligen så har det vänt. Kanske testa det?
Jag kör 18 timmars fasta och har kört så i 2 veckor med undantaget 2 ggr då jag åt kl 20. Funkar skitbra!
Har ni något tips på vad jag kan äta istället för kvarg/ youghurt och liknande? Klarar inte av smak/lukt av mejeri om det inte är typ tzaziki. Vill kunna äta något snabbt och lätt