Loreena skrev 2011-08-05 13:38:10 följande:
Det är helt normalt att man kommer till platåer där vikten står still ibland. Oftast så går man ju ner snabbare i början. Ha lite tålamod och om inget händer kan du prova att minska på mjölkprodukterna eller äta 80 protein 80 fett och 20 kolhydrater. Men det tycker jag är att gå ut lite hårt för det sätter ju kroppen lite på svältgränsen. För en del kan ju fungera bra att öka på med fettet också. Så att kroppen känner att det finns fett att ta av, och då inte håller så hårt i sitt eget. Motion är ju också bra :) Alla är vi olika så du får prova dig fram vad som fungerar för dig. Har du kollat med
matdagboken.se?
Okej. Tack för tipset!
Ja, jag är med i
matdagboken.se. Tidigare har jag knappt skrivit in vad jag ätit. Det sätt jag ätit på har ju fungerat och gick ner ca 1 kg/vecka vilket är helt klart godkänt för min del. Men nu är det inte lika lätt att gå ner längre. Träningen har varit sådär, men jag har kommit igång med den nu.
Tänkte bara om jag äter på fel sätt och att det är därför jag inte går ner lika lätt i vikt nu. Jag äter nästan inga mjölkprodukter. Det är bara någon gång ibland.
Jag får avvakta ett tag till kanske då. Jag kanske bara har en period då kroppen måste anpassa sig efter mitt nya liv.