Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Asereht skrev 2011-07-25 20:08:30 följande:
    Har du kollat om närmsta hälsokostaffär har?

Annars köper jag mycket via www.bodystore.com som har ett mycket stort och varierat sortiment. Vi bor ute på landet så för mig kostar det mer att åka in till stan och jaga än att betala frakt och få hem sakerna till lilla butiken maken passerar dagligen på hemvägen.
    Nu har jag beställt både sukrin och kokosnötsmjöl på bodystore. Tack för tipset!

Åkte runt till alla matbutiker i hela Borås kändes det som. Ingen hade det. Kändes som att det var lika bra att beställa istället för att åka runt till alla hälsokostbutiker.. hehe..  
  • linelullan
    Asereht skrev 2011-07-25 21:44:39 följande:
    Så tänker jag med, det kostar ju att åka omkring också.
    Ja, precis.
  • linelullan
    strumpan123 skrev 2011-08-01 20:04:51 följande:
    Letade efter fiberhusk idag men hittade inte det, köpte fibrex från dan sukker men det kanske är en helt annat sak? :S
    Vart har du letat? Jag hittade det i mataffären på den glutenfria hyllan.

• linelullan
    Loriyana skrev 2011-08-03 21:18:27 följande:
    Alvesta glass gör LCHF glass :) Jag hittade i vanlig butik.

www.alvestaglass.se

Visst, smakar inte lika sött som vanlig glass...men vad tusan, det är ju LCHF :P     
    Åh, vad underbart!! Jag brukade köpa alvestaglass tidigare då jag tycker att de har jättegod glass men jag har aldrig sett den LCHF vänliga varianten (har iofs aldrig letat heller)
    Har saknat glass som sjutton. Ska åka till maxi och kolla om de har den!
    Jättetack för tipset!  
  • linelullan

Jag tyckte inte att alvestaglassen var så farlig. Visst, den är inte lika god som vanlig glass men jag kan nog stå ut med den. :)

• linelullan

Min viktminskning verkar ha stannat av lite grann.. Måste försöka hålla koll på hur mycket jag får i mig. Hur mycket fett och protein ska man äta för att gå ner i vikt med LCHF? Jag håller mig under 20 g kolisar per dag så det måste ju vara att jag äter för lite fett eller protein som är boven?

• linelullan
    Loreena skrev 2011-08-05 13:38:10 följande:
    Det är helt normalt att man kommer till platåer där vikten står still ibland. Oftast så går man ju ner snabbare i början. Ha lite tålamod och om inget händer kan du prova att minska på mjölkprodukterna eller äta 80 protein 80 fett och 20 kolhydrater. Men det tycker jag är att gå ut lite hårt för det sätter ju kroppen lite på svältgränsen. För en del kan ju fungera bra att öka på med fettet också. Så att kroppen känner att det finns fett att ta av, och då inte håller så hårt i sitt eget. Motion är ju också bra :) Alla är vi olika så du får prova dig fram vad som fungerar för dig. Har du kollat med matdagboken.se?
    Okej. Tack för tipset!

Ja, jag är med i matdagboken.se. Tidigare har jag knappt skrivit in vad jag ätit. Det sätt jag ätit på har ju fungerat och gick ner ca 1 kg/vecka vilket är helt klart godkänt för min del. Men nu är det inte lika lätt att gå ner längre. Träningen har varit sådär, men jag har kommit igång med den nu.
    Tänkte bara om jag äter på fel sätt och att det är därför jag inte går ner lika lätt i vikt nu. Jag äter nästan inga mjölkprodukter. Det är bara någon gång ibland.
    Jag får avvakta ett tag till kanske då. Jag kanske bara har en period då kroppen måste anpassa sig efter mitt nya liv.  
  • linelullan
    jagäraf skrev 2011-08-05 21:58:45 följande:
    Nej, jag tog det inte alls så, vet bara att båda mina döttrar ofta får negativa kommentarer om sina kroppar för att de är för smala. Tids nog är de där jag är
    När jag gick i skolan (högstadiet) blev jag mobbad för att jag var "för smal". Nu har jag minst 20 kilos övervikt...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**