Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Wohoo! Jag har hittat LCHF glass i affären som faktiskt är riktigt god! Vet att vi pratat om den glassen tidigare i tråden men det har kommit en ny smak som heter smörkola. Smakade iofs bara en sked men jag gillar den verkligen!!

• linelullan

Tjej88: ja på Ica city fanns den. Alvesta glass är märket. Den finns i vanilj och choklad också men de är inte alls lika goda.

• linelullan

Jag har hållt på med LCHF sedan 17 juli och har gått ner 9 kg än så länge. Bara ett kilo kvar till mitt andra delmål. Har en plan på att gå ner 20 kg totalt och nu är man halvvägs. Trivs så bra med LCHF! Känner dock inte att mitt sötsug har minskat speciellt mycket men jag är sockerberoende så jag är väldigt känslig för socker.
    Det gör inget för mig om det tar tid att gå ner. Det har ju tagit lång tid att gå upp alla dessa kilon och då måste det få ta tid att gå ner. :)

• linelullan

Jag tror att det är det som är det svåra när man försöker gå ner i vikt. Om man har mycket att gå ner så måste man hålla på rätt länge och det kan vara svårt att behålla motivationen. Men LCHF är så bra! Jag har inte tröttnat på det än i alla fall! :) god mat som man håller sig mätt på. :)

• linelullan

Jag har också provat en massa andra metoder och svältkoster. Inget funkade för mig. Sedan läste jag bitten Jonssons "sockerbomben i din hjärna" och förstod varför ingen metod fungerade för mig.. Och så började jag med LCHF.

• linelullan

Tack! Fast på något konstigt vis känner jag mig tjock idag. Men jag antar att det bara sitter i huvudet..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**