**Den stora feta LCHF-tråden**
Loreena: ha så mysigt i Dalarna! :) klart att du kommer att klara det! :)
Loreena: ha så mysigt i Dalarna! :) klart att du kommer att klara det! :)
Jag behöver hjälp med frukost tips. Börjar bli väldigt trött på ägg och ägglatte var ingen höjdare.
Vad äter ni till frukost som inte innehåller ägg men som mättar bra??
Blev chockad när jag vägde mig igår. Trodde att jag hade gått upp i vikt eller i bästa fall stod på +-0 för att jag ätit lite mer kolhydrater denna veckan än jag gjort tidigare men jag hade gått ner nästan 1,5 kg. :)
Så sedan jag började med LCHF den 17 juli så har jag gått ner ca 8 kg! Av alla år jag försökt att gå ner i vikt har jag aldrig gått ner så mycket! Nu är det "bara" 12 kg kvar till målvikten.
Det bästa av allt är ju också att jag mår så mycket bättre nu. Magen är inte svullen och gasig, min hy har blivit mycket finare och jag är mycket piggare!
Funderar på att testa microbrödet i morgon men jag har inget mandekmjöl. Har kokosnötsmjöl. Undra om man kan ta det i stället.. Jag får testa och se hur det blir. Någon annan som testat det?
Bellis89: nej det har jag tyvärr inte. Men jag testar med kokosnötsmjöl så kan jag ju meddela hur det blev. :)
Hmm.. Det blev inte så jättegott med kokosnötsmjöl. Väldigt torrt. Jag upplever att bröden blir så torra med kokosnötsmjöl. får nog skaffa mandelmjöl istället
Jag fuskade i fredags och åt pizza. Hade sååå ont i magen igår så jag lär ju aldrig mer äta pizza. ;) i alla fall inte med botten. Känner mig fortfarande svullen i magen så nu ska jag ta en PW på ca 6 km :)
Vuxenpoäng: jag är också sockerberoende och kan inte heller äta socker med måtta. Det tar flera dagar, upp till någon vecka för mig att bryta mig ur det när jag har fuskat.
Egentligen tror jag att jag inte ska äta socker alls. Det spelar ingen roll hur länge jag är utan. Äter jag sedan fika, godis eller glass så är jag fast direkt.
men det är väl så med beroenden