Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Loreena: ha så mysigt i Dalarna! :) klart att du kommer att klara det! :)

• linelullan

Jag behöver hjälp med frukost tips. Börjar bli väldigt trött på ägg och ägglatte var ingen höjdare.
    Vad äter ni till frukost som inte innehåller ägg men som mättar bra??

• linelullan

Blev chockad när jag vägde mig igår. Trodde att jag hade gått upp i vikt eller i bästa fall stod på +-0 för att jag ätit lite mer kolhydrater denna veckan än jag gjort tidigare men jag hade gått ner nästan 1,5 kg. :)
    Så sedan jag började med LCHF den 17 juli så har jag gått ner ca 8 kg! Av alla år jag försökt att gå ner i vikt har jag aldrig gått ner så mycket! Nu är det "bara" 12 kg kvar till målvikten.
    Det bästa av allt är ju också att jag mår så mycket bättre nu. Magen är inte svullen och gasig, min hy har blivit mycket finare och jag är mycket piggare!

• linelullan
    Asereht skrev 2011-09-10 19:10:02 följande:
    Visst är det härligt! Bra jobbat!

Själv vägde jag in på lägsta vikt hittills, efter att ha tappat mycket och stått still länge så hoppas jag att det kryper ned till målet nu inom en inte allt för avlägsen framtid.
    jaså! Nice! Har du mycket kvar till målet?
  • linelullan

Funderar på att testa microbrödet i morgon men jag har inget mandekmjöl. Har kokosnötsmjöl. Undra om man kan ta det i stället.. Jag får testa och se hur det blir. Någon annan som testat det?

• linelullan

Bellis89: nej det har jag tyvärr inte. Men jag testar med kokosnötsmjöl så kan jag ju meddela hur det blev. :)

• linelullan

Hmm.. Det blev inte så jättegott med kokosnötsmjöl. Väldigt torrt. Jag upplever att bröden blir så torra med kokosnötsmjöl. får nog skaffa mandelmjöl istället

• linelullan

Jag fuskade i fredags och åt pizza. Hade sååå ont i magen igår så jag lär ju aldrig mer äta pizza. ;) i alla fall inte med botten. Känner mig fortfarande svullen i magen så nu ska jag ta en PW på ca 6 km :)

• linelullan

Vuxenpoäng: jag är också sockerberoende och kan inte heller äta socker med måtta. Det tar flera dagar, upp till någon vecka för mig att bryta mig ur det när jag har fuskat.
    Egentligen tror jag att jag inte ska äta socker alls. Det spelar ingen roll hur länge jag är utan. Äter jag sedan fika, godis eller glass så är jag fast direkt.
    men det är väl så med beroenden

• linelullan
    Joggi skrev 2011-10-15 19:21:11 följande:
    Idag stannade vi på Max och jag käkade en låg carb burgare! Va hungrig och åt utan tillbehör. Blev väldigt mätt och det smakade bra tycker jag! Kommer ätas fler ggr:)
    Jag älskar den burgaren!! Det är kul att de gjort en burgare som passar oss LCHF:are.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**