**Den stora feta LCHF-tråden**
Minsknings skull utan för att jag mår bra.
Måste nog ta och i förskaffa bilagan ni pratar om.
Var det många recept?
Minsknings skull utan för att jag mår bra.
Måste nog ta och i förskaffa bilagan ni pratar om.
Var det många recept?
Vi ska äta ost-och skinksås, pasta och broccoli till de små, broccoli till mig. Maken är borta så han får lite som blir kvar :)
Nikhita: egentligen har jag två varianten på såsen.
Vanligtvis vispar jag ut ngn msk vetemjöl i 4 dl grädde och låter det småkoka en kort stund. Sedan tillsätter jsg strimlad skinka och ett par deciliter ost. Låter det tjockna och äter :)
Nu äter jsg liberal LCHF eftersom att jsg är gravid, så jag bryr mig inte så mkt om det lilla vetemjöl som är i (säg 1-2 msk delat på 4 portioner) men när jag körde mer strikt så tog jsg borr mjölet och lät den bara puttra lite längre.
Man måste älska mobilen och alla dessa ord som blir fel hela tiden ;)
Men receptet är typ skinka, lite gul lök, 4-5 dl grädde, 3-4 dl ost. Salt och peppar. 1-2 msk mjöl om man reder med det.
Supergott till t ex kokt broccoli :)
Ja, reborn - det är också supergott! :)
Jag skulle behöva ett riktigt bra recept på en god pizza. Helst inte en botten som bara smakar ägg :)
Ska bjuda hem vänner på pizza och eftersom att de, skämtsamt, menar att man inte kan äta LCHF-pizza så vill jag visa dem att det kan man visst :)
Jag är lite nyfiken på warrior som jsg läser lite om här. Nån som vill ge mig lite info om hur det funkar eller kan tipsa om nån länk?
Funderar på vilken metod som jsg ska använda mig av när bebisen är ute och amningen är avklarad :)
Blir väldigt nyfiken på den falska salladen ni pratar om.
Har ni ett recept att dela med er av? :)
Den måste jag testa! Tack!